Sustainable development indicators of selected European countries in the field of transport sector
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39912439" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39912439 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sustainable development indicators of selected European countries in the field of transport sector
Popis výsledku v původním jazyce
Sustainable development is based on three pillars: economic pillar, environmental pillar and social pillar. EUROSTAT defined two important indicators of sustainable development which are related to transport sector. The first indicator is the share of collective transport modes in total passenger land transport. The indicator measures the share of collective transport modes (buses, coaches, trolley-buses and trains) in total inland passenger transport performance, expressed in passenger-kilometers. The second indicator is the share of rail and inland waterways activity in total freight transport. The indicator measures the share of rail and inland waterways in total inland freight transport, expressed in tonne-kilometers. The aim of the article is to analyse the development of these indicators between 2005 and 2015 in selected European countries and compare the states among themselves and with the average of 28 countries of European Union.
Název v anglickém jazyce
Sustainable development indicators of selected European countries in the field of transport sector
Popis výsledku anglicky
Sustainable development is based on three pillars: economic pillar, environmental pillar and social pillar. EUROSTAT defined two important indicators of sustainable development which are related to transport sector. The first indicator is the share of collective transport modes in total passenger land transport. The indicator measures the share of collective transport modes (buses, coaches, trolley-buses and trains) in total inland passenger transport performance, expressed in passenger-kilometers. The second indicator is the share of rail and inland waterways activity in total freight transport. The indicator measures the share of rail and inland waterways in total inland freight transport, expressed in tonne-kilometers. The aim of the article is to analyse the development of these indicators between 2005 and 2015 in selected European countries and compare the states among themselves and with the average of 28 countries of European Union.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means : proceedings of the international scientific conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
645-650
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Trakai
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—