Electromagnetic Compatibility of Pulse Rectifier with Pulse-width Modulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39913362" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39913362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2018.8376352" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2018.8376352</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2018.8376352" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2018.8376352</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electromagnetic Compatibility of Pulse Rectifier with Pulse-width Modulation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with Pulse-width Modulation (PWM) of pulse rectifier, which is intended for the hybrid locomotive with motors of the nominal parameters of 366 kW power, 40 Hz frequency, 400 A current, 660 V voltage and power factor of 0.844. The rectifier consists of the three-phase bridge configuration with IGBT and reverse diodes for 1700 V voltage. This design is very advantageous considering properties such as dynamics and smart control. However, the Electromagnetic Compatibility (EMC) and Electromagnetic Interferences (EMI) could create big problems. To analyze the basic properties of EMC, especially EMI, several results of numerical simulations of PWM along with rough calculations are given. Testing and mitigations for EMC are considered in the ends.
Název v anglickém jazyce
Electromagnetic Compatibility of Pulse Rectifier with Pulse-width Modulation
Popis výsledku anglicky
This paper deals with Pulse-width Modulation (PWM) of pulse rectifier, which is intended for the hybrid locomotive with motors of the nominal parameters of 366 kW power, 40 Hz frequency, 400 A current, 660 V voltage and power factor of 0.844. The rectifier consists of the three-phase bridge configuration with IGBT and reverse diodes for 1700 V voltage. This design is very advantageous considering properties such as dynamics and smart control. However, the Electromagnetic Compatibility (EMC) and Electromagnetic Interferences (EMI) could create big problems. To analyze the basic properties of EMC, especially EMI, several results of numerical simulations of PWM along with rough calculations are given. Testing and mitigations for EMC are considered in the ends.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10724" target="_blank" >FV10724: Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
28th International Conference Radioelektronika, RADIOELEKTRONIKA 2018
ISBN
978-1-5386-2486-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"1 "- 4
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
19. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—