Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electromagnetic Compatibility of Pulse Rectifier with Pulse-width Modulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F18%3A39913362" target="_blank" >RIV/00216275:25510/18:39913362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2018.8376352" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2018.8376352</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2018.8376352" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2018.8376352</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electromagnetic Compatibility of Pulse Rectifier with Pulse-width Modulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with Pulse-width Modulation (PWM) of pulse rectifier, which is intended for the hybrid locomotive with motors of the nominal parameters of 366 kW power, 40 Hz frequency, 400 A current, 660 V voltage and power factor of 0.844. The rectifier consists of the three-phase bridge configuration with IGBT and reverse diodes for 1700 V voltage. This design is very advantageous considering properties such as dynamics and smart control. However, the Electromagnetic Compatibility (EMC) and Electromagnetic Interferences (EMI) could create big problems. To analyze the basic properties of EMC, especially EMI, several results of numerical simulations of PWM along with rough calculations are given. Testing and mitigations for EMC are considered in the ends.

  • Název v anglickém jazyce

    Electromagnetic Compatibility of Pulse Rectifier with Pulse-width Modulation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with Pulse-width Modulation (PWM) of pulse rectifier, which is intended for the hybrid locomotive with motors of the nominal parameters of 366 kW power, 40 Hz frequency, 400 A current, 660 V voltage and power factor of 0.844. The rectifier consists of the three-phase bridge configuration with IGBT and reverse diodes for 1700 V voltage. This design is very advantageous considering properties such as dynamics and smart control. However, the Electromagnetic Compatibility (EMC) and Electromagnetic Interferences (EMI) could create big problems. To analyze the basic properties of EMC, especially EMI, several results of numerical simulations of PWM along with rough calculations are given. Testing and mitigations for EMC are considered in the ends.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV10724" target="_blank" >FV10724: Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    28th International Conference Radioelektronika, RADIOELEKTRONIKA 2018

  • ISBN

    978-1-5386-2486-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "1 "- 4

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    19. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku