Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika tvorby akustického modelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915361" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915361 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/45274100:_____/19:N0000014

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika tvorby akustického modelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem metodiky je stanovení postupu při tvorbě výpočetních modelů pro predikci hluku. Metodika stanovuje obecný postup pro vytvoření výpočetního modelu, pomocí kterého lze odhadnout, do jaké míry dané vozidlo plní požadavky na své akustické vlastnosti. Zaměřuje pouze na posuzování hluku podle podmínek norem EN ISO 3095 (vnější hluk) a EN ISO 3381 (vnitřní hluk na stanovišti strojvedoucího).

  • Název v anglickém jazyce

    Acoustic model creation methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology determines a general approach to creation of a computational model which can be used for estimation of railway vehicle acoustic emission in terms of requirements. It concerns to noise assessment according standards EN ISO 3095 (external noise) and EN ISO 3381 (internal noise in a driver cabin).

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    19-F 01

  • Číslo předpisu

    204/2019-710-VV/1

  • Technické parametry

    204/2019-710-VV/1

  • Ekonomické parametry

    Použití metodiky umožňuje odhalení kritických míst ještě před zahájením výroby vozidla, případně ještě před výběrem vhodných agregátů a schválením jejich akustických parametrů. K úpravám konstrukce vozidla či agregátů dojde již ve fázi návrhu, čímž se dosáhne úspory v řádech sta tisíců až milionů korun podle rozsahu provedených změn. Systematické používání metodiky povede ke zpřesňování výpočetních modelů, snížení rozsahu úprav na vozidlech a agregátech, a tím ke zvýšení ekonomických přínosů. Vzroste též povědomí o akustických vlastnostech vozidel a jejich souvislostech, což přispěje k postupnému snižování hluku, volbě vhodných materiálů a zvyšování konkurenceschopnosti výrobce.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy České republiky

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů