Metodika tvorby akustického modelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F19%3A39915361" target="_blank" >RIV/00216275:25510/19:39915361 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/45274100:_____/19:N0000014
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika tvorby akustického modelu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem metodiky je stanovení postupu při tvorbě výpočetních modelů pro predikci hluku. Metodika stanovuje obecný postup pro vytvoření výpočetního modelu, pomocí kterého lze odhadnout, do jaké míry dané vozidlo plní požadavky na své akustické vlastnosti. Zaměřuje pouze na posuzování hluku podle podmínek norem EN ISO 3095 (vnější hluk) a EN ISO 3381 (vnitřní hluk na stanovišti strojvedoucího).
Název v anglickém jazyce
Acoustic model creation methodology
Popis výsledku anglicky
The methodology determines a general approach to creation of a computational model which can be used for estimation of railway vehicle acoustic emission in terms of requirements. It concerns to noise assessment according standards EN ISO 3095 (external noise) and EN ISO 3381 (internal noise in a driver cabin).
Klasifikace
Druh
N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
19-F 01
Číslo předpisu
204/2019-710-VV/1
Technické parametry
204/2019-710-VV/1
Ekonomické parametry
Použití metodiky umožňuje odhalení kritických míst ještě před zahájením výroby vozidla, případně ještě před výběrem vhodných agregátů a schválením jejich akustických parametrů. K úpravám konstrukce vozidla či agregátů dojde již ve fázi návrhu, čímž se dosáhne úspory v řádech sta tisíců až milionů korun podle rozsahu provedených změn. Systematické používání metodiky povede ke zpřesňování výpočetních modelů, snížení rozsahu úprav na vozidlech a agregátech, a tím ke zvýšení ekonomických přínosů. Vzroste též povědomí o akustických vlastnostech vozidel a jejich souvislostech, což přispěje k postupnému snižování hluku, volbě vhodných materiálů a zvyšování konkurenceschopnosti výrobce.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy České republiky
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů