ANALÝZA ŘÍZENÍ VÝKONŮ MĚNIČOVÝCH NAPÁJECÍCH STANIC V TRAKČNÍ SOUSTAVĚ 25 KV 50 HZ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916818" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916818 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://trilobit.fai.utb.cz/Data/Articles/PDF/2a20443f-0ee0-4497-affb-dd69bafac5ca.pdf" target="_blank" >http://trilobit.fai.utb.cz/Data/Articles/PDF/2a20443f-0ee0-4497-affb-dd69bafac5ca.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA ŘÍZENÍ VÝKONŮ MĚNIČOVÝCH NAPÁJECÍCH STANIC V TRAKČNÍ SOUSTAVĚ 25 KV 50 HZ
Popis výsledku v původním jazyce
V železničních trakčních systémech 25 kV 50 Hz se v ČR připravuje aplikace napájecích stanic s řízenými vysokonapěťovými polovodičovými měniči. Významnými výhodami měničových napájecích stanic jsou možnost dvoustranného napájení trakčního vedení a řízené omezování výkonového zatížení napájecích stanic. V článku je prezentována simulační analýza trakčního dvoustranného napájení a hlavní vlastnosti systému při napájení vlakových souprav. Jsou analyzovány některé provozní situace z hlediska výkonového zatížení napájecích stanic a z hlediska ztrát při přenosu energie trakčním vedením.
Název v anglickém jazyce
POWER CONTROL ANALYSE OF CONVERTER SUPPLY STATIONS IN TRACTION SYSTEM 25KV 50 HZ
Popis výsledku anglicky
In railway traction systems 25 kV 50 Hz, applications of power supply stations with controlled high-voltage semiconductor converters are being prepared in the Czech Republic. Significant advantages of converter power supply stations are the possibility of double-side supply of traction line and controlled limitation of the power load of power supply stations. The article presents a simulation analysis of traction double-side power supply and the main properties of the system when trains are supplied. Some operating situations are analyzed in terms of power load of power stations and in terms of losses in power transmission in the traction line.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TK02010009" target="_blank" >TK02010009: Zvyšování efektivity železniční dopravy v rámci energetické optimalizace systému multimodální mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trilobit
ISSN
1804-1795
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
1-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—