Telemetrická jednotka pro železniční vůz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916931" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916931 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dfjp.upce.cz/sites/default/files/public/mako0335/2-wp05-002-gfunk-telemetr_sys-id_43931378_redigovano_158624.pdf" target="_blank" >https://dfjp.upce.cz/sites/default/files/public/mako0335/2-wp05-002-gfunk-telemetr_sys-id_43931378_redigovano_158624.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Telemetrická jednotka pro železniční vůz
Popis výsledku v původním jazyce
Fukční vozorek slouží pro bezdrátový přenos dat ze snímačů instalovaných na železničním nákladním voze vybaveným generátorem elektrického proudu. Modul je založena na low-power procesoru s aktivním řízením spotřeby, měřicím rozhraním a komunikací typu CAN. Komunikační a GPS mohul SIMCON zajišťuje odesílání dat přes technologii IP SEC případně s ověřením pomocí certifikátu. Pro úvodní nastavení je k disopzici rozhraní BLE (bluetooth low energy), které je za provozu zakázáno. Modul je doplněn o eSIM čip.
Název v anglickém jazyce
Telemetry unit for railway car
Popis výsledku anglicky
The functional sample serves for wireless transfer of data from installed sensors on railway freight car with generator of electric current DGU. This module is based on low power processor with active control of consumption, measuring interface and CAN type of communication. Communication and GPS module SIMCON provides sending data over IP SEC technology, eventually with verification of certificate. For initial settings is available interface BLE (bluetooth low energy) which is prohibited in time of operation. The module is possible to extend about eSIM chip.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FV001/2020
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Fukční vozrek je řešen jednodeskovým mikroprocesorovým systém s aktivním řízením spotřeby a zálohou lithiovou baterií. Přenos dat probíhá přes GPRS zabezpečenými kanály se šifrováním. Kromě univerzálních rozhraní pro sensory (4-20 mA, 0-10 V, CAN) jsou přítomny i výstupy pro aktivní zobrazení stavu vozu pomocí LED a LED panelů.
Ekonomické parametry
Funkční vzorek umožňuje provádět sběr diagnostických a provozních dat provozovaného nákladního vozu bez nutnosti obsluhy zařízení. Zásadním ekonomickým přínosem jsou náklady uspořené v osobních nákladech a cestovném technika, čas a finance ušetřené při odstavení vozu za účelem měření či opravy. Hlavním přínosem je pak včasná detekce poruch diagnostikovaný částí vozidla, což umožnuje maximální efektivitu využití vozu bez zbytečných prostojů a je základem pro přechod na prediktivní systém údržby vozů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46505091
Název vlastníka
DAKO-CZ, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
https://dfjp.upce.cz/sites/default/files/public/mako0335/2-wp05-002-gfunk-telemetr_sys-id_43931378_redigovano_158624.pdf