Process of Capacity Allocation on Public Sidings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39917045" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39917045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146520300612" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146520300612</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2020.02.011" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2020.02.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Process of Capacity Allocation on Public Sidings
Popis výsledku v původním jazyce
The gradual liberalization of the Czech rail market did not leave unaffected sidings and railway infrastructure managers operating railway transport as their main business activity at the same time. This paper presents the main changes in capacity allocation on public sidings in accordance with the amendment to the Act on Rail Systems. It outlines the specific procedures in capacity allocation on public sidings, the specific modes of request processing and the economic side of capacity allocation. The purpose of capacity allocation is to allow for an efficient use of services offered to all authorized entities. The requests are generally submitted through PROK SW. Furthermore, this paper touches on the initial experience of the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice, as a capacity allocator on public sidings and rails owned by Ceske drahy, a.s., with statistical evaluation.
Název v anglickém jazyce
Process of Capacity Allocation on Public Sidings
Popis výsledku anglicky
The gradual liberalization of the Czech rail market did not leave unaffected sidings and railway infrastructure managers operating railway transport as their main business activity at the same time. This paper presents the main changes in capacity allocation on public sidings in accordance with the amendment to the Act on Rail Systems. It outlines the specific procedures in capacity allocation on public sidings, the specific modes of request processing and the economic side of capacity allocation. The purpose of capacity allocation is to allow for an efficient use of services offered to all authorized entities. The requests are generally submitted through PROK SW. Furthermore, this paper touches on the initial experience of the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice, as a capacity allocator on public sidings and rails owned by Ceske drahy, a.s., with statistical evaluation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
LOGI 2019 - HORIZONS OF AUTONOMOUS MOBILITY IN EUROPE
ISBN
—
ISSN
2352-1465
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
69-77
Název nakladatele
ELSEVIER SCIENCE BV
Místo vydání
AMSTERDAM
Místo konání akce
Ceske Budejovice
Datum konání akce
14. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000573715500011