Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modification of the adhesive force by changing the radial reaction on vehicle wheels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39917285" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39917285 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2021/zeszyt1/2021t16z1_15.pdf" target="_blank" >http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2021/zeszyt1/2021t16z1_15.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21307/tp-2021-015" target="_blank" >10.21307/tp-2021-015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modification of the adhesive force by changing the radial reaction on vehicle wheels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the possibilities of adhesion force changes of a road vehicle. The authors present the possibilities of reducing the adhesion force of road vehicles and,at the same time,present their own system for changing the radial reaction of the vehicle wheels. This system removes the disadvantages of a commercially available SkidCar system. A representative road test is chosen in the article to determine the stability in a straight-linedrive. Furthermore,the authors report the courses of characteristic parameters describing the behavior of a vehicle for driving a conventional car on a sliding surface and compared to the 50% radial reaction of a vehicle driven with the SlideWheel on dryasphalt. It is clear from the measured runs that it is possible to change the adhesion force by changing the adhesion weight transmitted by the vehicle wheels. The use of the proposed SlideWheel system is possible for the purpose of verifying vehicle stability, while improving the driver&apos;s ability to operate the vehicle under reduced-adhesion conditions.The main goal of this paper is to design a system for reducing the adhesive force in an experimental car and performexperimental measurements.

  • Název v anglickém jazyce

    Modification of the adhesive force by changing the radial reaction on vehicle wheels

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the possibilities of adhesion force changes of a road vehicle. The authors present the possibilities of reducing the adhesion force of road vehicles and,at the same time,present their own system for changing the radial reaction of the vehicle wheels. This system removes the disadvantages of a commercially available SkidCar system. A representative road test is chosen in the article to determine the stability in a straight-linedrive. Furthermore,the authors report the courses of characteristic parameters describing the behavior of a vehicle for driving a conventional car on a sliding surface and compared to the 50% radial reaction of a vehicle driven with the SlideWheel on dryasphalt. It is clear from the measured runs that it is possible to change the adhesion force by changing the adhesion weight transmitted by the vehicle wheels. The use of the proposed SlideWheel system is possible for the purpose of verifying vehicle stability, while improving the driver&apos;s ability to operate the vehicle under reduced-adhesion conditions.The main goal of this paper is to design a system for reducing the adhesive force in an experimental car and performexperimental measurements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport Problems

  • ISSN

    1896-0596

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    179-186

  • Kód UT WoS článku

    000628791900015

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85103487343