Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tactile Modifications at the Platforms with Rail – Bus Transfer Hubs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F21%3A39917734" target="_blank" >RIV/00216275:25510/21:39917734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tactile Modifications at the Platforms with Rail – Bus Transfer Hubs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with tactile walking surface indicators (TWSI) within integrated public transport hubs, namely a built in platform with two edges connecting railway and bus. Platforms, especially those that are less than 7 meters wide must be designed to ensure safe passage. With the growing population ageing demographic curve, it is vital to provide a free passage along the TWSIs during the design stages, their implementation, and maintenance of the building. The most significant factor preventing safe passage is the unobstructed width in the thoroughfares (e.g. framework constructions of roofing systems, information and orientation systems, station furniture, and other equipment). The movement and orientation of people with limited mobility in such cramped conditions are restricted. Such conditions can cause life-threatening situations for visually impaired people. That is why this paper focuses on features of such obstacles, which designers, investors, and property managers must take into consideration. The article publishes partial measurements of unobstructed width needed by visually impaired people at rail - bus platforms..

  • Název v anglickém jazyce

    Tactile Modifications at the Platforms with Rail – Bus Transfer Hubs

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with tactile walking surface indicators (TWSI) within integrated public transport hubs, namely a built in platform with two edges connecting railway and bus. Platforms, especially those that are less than 7 meters wide must be designed to ensure safe passage. With the growing population ageing demographic curve, it is vital to provide a free passage along the TWSIs during the design stages, their implementation, and maintenance of the building. The most significant factor preventing safe passage is the unobstructed width in the thoroughfares (e.g. framework constructions of roofing systems, information and orientation systems, station furniture, and other equipment). The movement and orientation of people with limited mobility in such cramped conditions are restricted. Such conditions can cause life-threatening situations for visually impaired people. That is why this paper focuses on features of such obstacles, which designers, investors, and property managers must take into consideration. The article publishes partial measurements of unobstructed width needed by visually impaired people at rail - bus platforms..

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means : proceedings of the international scientific conference

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    567-572

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    6. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku