Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-physical contact simulation in Vehicle applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39918889" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39918889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.30657/pea.2022.28.45" target="_blank" >https://doi.org/10.30657/pea.2022.28.45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30657/pea.2022.28.45" target="_blank" >10.30657/pea.2022.28.45</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-physical contact simulation in Vehicle applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multi-physical contact behaviour is important in multiple disciplines related to the automotive indus-try. Nowadays battery-electric vehicles’ (BEV) thermal management systems deal with contact be-tween bodies where mechanical, electric, and thermal interaction occurs. The battery thermal manage-ment itself is crucial for cell life, safety, and everyday vehicle performance. Thus, comprehensive and accurate simulation of the multi-physical contact is a vital part of vehicle development. The multi-physical contact is represented by two or more bodies under applied mechanical load and a current or heat conducted throughout the realized contact area. The amount of conducted current/heat or gener-ated Joule heat is the function of the contact area as well as contact pressure, thus the structural simu-lation should be essential for such thermal management system simulations Most of the current full vehicle battery pack CFD cooling simulations simplified the multi-physical contact as ideal. Detailed contact modelling is time-consuming, hence not applicable for the full vehicle modelling. In this work, a feasible approach based on contact resistance curves was implemented. Furthermore, the work demonstrates the necessity of correct structural contact prediction for a joule heating and thermal so-lution.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-physical contact simulation in Vehicle applications

  • Popis výsledku anglicky

    Multi-physical contact behaviour is important in multiple disciplines related to the automotive indus-try. Nowadays battery-electric vehicles’ (BEV) thermal management systems deal with contact be-tween bodies where mechanical, electric, and thermal interaction occurs. The battery thermal manage-ment itself is crucial for cell life, safety, and everyday vehicle performance. Thus, comprehensive and accurate simulation of the multi-physical contact is a vital part of vehicle development. The multi-physical contact is represented by two or more bodies under applied mechanical load and a current or heat conducted throughout the realized contact area. The amount of conducted current/heat or gener-ated Joule heat is the function of the contact area as well as contact pressure, thus the structural simu-lation should be essential for such thermal management system simulations Most of the current full vehicle battery pack CFD cooling simulations simplified the multi-physical contact as ideal. Detailed contact modelling is time-consuming, hence not applicable for the full vehicle modelling. In this work, a feasible approach based on contact resistance curves was implemented. Furthermore, the work demonstrates the necessity of correct structural contact prediction for a joule heating and thermal so-lution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Production engineering archives

  • ISSN

    2353-5156

  • e-ISSN

    2353-7779

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    369-374

  • Kód UT WoS článku

    000871630500009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141265623