Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpráva ze zkoušky rámu speciálního vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39919740" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39919740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zpráva ze zkoušky rámu speciálního vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná zpráva se zabývá hodnocením únavy na základě provedených porovnávacích zkoušek zesíleného a nezesíleného rámu speciálního vozidla. V rámci výzkumu bylo realizováno zesílení zadní části vozidla v místech stojiny rámu podvozku, kde v předchozích případech docházelo ke vzniku únavových trhlin. Následné prorovnávací zkoušky identifikovaly cca o 25% nižší odezvu na zatížení v refeencčních místech. Při aplikaci linearního modelu (ocelová konstrukce), lze dovodit hodnoty napětí v kritických místech. Jejich relativní hodnoty jsou následně konfrontovány s numerickým výpočtem. Finální výpočet dynamické životnosti ukázal cca 250% navýšení životnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Report of test of special vehicle frame

  • Popis výsledku anglicky

    The research report deals with fatigue evaluation of special vehicle chassis frame based on comparative tests of a reinforced and non-reinforced frame of a special vehicle. As a part of the research, the rear part of the vehicle was strengthened in places of the web of the chassis frame, where fatigue cracks occurred in previous cases. Subsequent comparison tests identified approx. 25% lower response to load in reference locations. When applying a linear model (steel structure), it is possible to supply stress values in critical locations. Their relative values are then confronted with a numerical calculation. The final dynamic fatigue calculation showed a 250% increase in lifetime.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>utaj</sub> - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    34

  • Místo vydání

    neuveden

  • Název nakladatele resp. objednatele

    SVOS, spol. s r.o.

  • Verze