Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curving and running resistance of freight trains: current experience with on-track measurements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F24%3A39921537" target="_blank" >RIV/00216275:25510/24:39921537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/00423114.2024.2398003" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/00423114.2024.2398003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00423114.2024.2398003" target="_blank" >10.1080/00423114.2024.2398003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curving and running resistance of freight trains: current experience with on-track measurements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Curving resistance affects the railway vehicle running through curves. For its estimation in train dynamics calculations, different empirical formulas are used in various countries. It is practically impossible to determine its exact value because of its dependency on various - to some extent random - parameters. In the framework of the experimental research of running resistance of freight trains at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice, measurements in regular operation conditions on the Czech railway network were realised in recent years. Because some of these results can be used to quantify the curving resistance, the applied evaluation methods and the relevant results are presented in this paper. Besides that, a new general formula of running resistance for freight trains, based on the measurement results, is proposed. Attention is also paid to the effect of track quality on the vehicle running resistance.

  • Název v anglickém jazyce

    Curving and running resistance of freight trains: current experience with on-track measurements

  • Popis výsledku anglicky

    Curving resistance affects the railway vehicle running through curves. For its estimation in train dynamics calculations, different empirical formulas are used in various countries. It is practically impossible to determine its exact value because of its dependency on various - to some extent random - parameters. In the framework of the experimental research of running resistance of freight trains at the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice, measurements in regular operation conditions on the Czech railway network were realised in recent years. Because some of these results can be used to quantify the curving resistance, the applied evaluation methods and the relevant results are presented in this paper. Besides that, a new general formula of running resistance for freight trains, based on the measurement results, is proposed. Attention is also paid to the effect of track quality on the vehicle running resistance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vehicle System Dynamics

  • ISSN

    0042-3114

  • e-ISSN

    1744-5159

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29.08.2024

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001307234900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85203289096