Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The school environment and selected aspects of quality of life in Czech children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F09%3A00009399" target="_blank" >RIV/00216275:25520/09:00009399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The school environment and selected aspects of quality of life in Czech children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to assess the influence of adaptation to school as well as of teachers´ and parents´ demands on selected aspects of quality of life (sense of happiness and life well-being as well as subjectively perceived health status) in a representative sample of Czech children aged 11, 13, and 15 years. Data were collected as part of a research study within an international study HBSC. The degree of life well-being was evaluated using Huebner´s scale (HS) and Cantril´s index (CI). Statistically significant relationships between studied items were found. Poorly adapted children and children feeling high demands exerted on them by their parents and teachers evaluated their health status as more negative; furthermore, they felt less happy andachieved a lower score on HS and CI compared to well-adapted children.

  • Název v anglickém jazyce

    The school environment and selected aspects of quality of life in Czech children

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to assess the influence of adaptation to school as well as of teachers´ and parents´ demands on selected aspects of quality of life (sense of happiness and life well-being as well as subjectively perceived health status) in a representative sample of Czech children aged 11, 13, and 15 years. Data were collected as part of a research study within an international study HBSC. The degree of life well-being was evaluated using Huebner´s scale (HS) and Cantril´s index (CI). Statistically significant relationships between studied items were found. Poorly adapted children and children feeling high demands exerted on them by their parents and teachers evaluated their health status as more negative; furthermore, they felt less happy andachieved a lower score on HS and CI compared to well-adapted children.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health 21 Topical Issues in Health Education

  • ISBN

    978-80-210-4930-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku