Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ošetřovatelská diagnóza "porucha polykání" vs. screening pro poruchy polykání: subjektivně hodnocené znalosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F11%3A39892536" target="_blank" >RIV/00216275:25520/11:39892536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ošetřovatelská diagnóza "porucha polykání" vs. screening pro poruchy polykání: subjektivně hodnocené znalosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sdělení se zabývá problematikou porušeného polykání. Sestra se může řídit postupem popsaným v publikaci NANDA International Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2009-2011, který umožňuje stanovit ošetřovatelskou diagnózu "Porucha polykání" (PP), nebo může provést screening polykání. Cílem bylo na vzorku 24 studentů magisterského studia ošetřovatelství zjistit a porovnat subjektivně hodnocené znalosti týkající se stanovování přítomnosti 51 určujících znaků pojících se s diagnózou PP, a znalosti týkající se posuzování jednotlivých položek třináctipoložkového screeningového nástroje pro PP. Výsledky ukázaly, že u 6 určujících znaků ošetřovatelské diagnózy PP je nízké procento (? 25 %) studentů hodnotících svoje znalosti kladně. Naopak u screeningového nástroje pro PP bylo procento studentů hodnotících svoje znalosti kladně pro danou položku podstatně vyšší (? 75 % u 12 položek a 66,7 % u zbývající položky).

  • Název v anglickém jazyce

    The nursing diagnosis "impaired swallowing" vs. dysphagia screening: subjectively perceived knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation focuses on the issue of impaired swallowing. Nurses can use the procedure described in the publication NANDA International Nursing Diagnoses: Definition and classification 2009-2011, whicn enables to establish the nursing daignoses "impaired swallowing" (IS) or they can perform screening of the swallowing function. The aim was, on a sample of 24 students enrolled in a master nursing program, to determine and compare subjectively evaluated knowledge of the 51 related factors associated with the diagnosis IS and knowledge related to invidiual items of a 13-item screening tool. The results showed that for 6 related factors of the diagnosis IS, fewer than 25% of the students evaluated their knowledge positively. For 12 items of the screening tool, 75% of the students perceived their knowledge positively, and for 1 item, 66.7% of the students did so.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teória, výskum a vzdelávanie v ošetrovateľstve

  • ISBN

    978-80-89544-00-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    204-214

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Martin

  • Datum konání akce

    26. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku