Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konverzační mapy v procesu edukace diabetiků v roce 2012

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F12%3A39894932" target="_blank" >RIV/00216275:25520/12:39894932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konverzační mapy v procesu edukace diabetiků v roce 2012

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Edukace je nedílnou součástí léčby diabetu. V centru moderní edukace nestojí diabetes jako nemoc, ale konkrétní pacient se svými specifickými potřebami, hodnotami a preferencemi. Po zjištění diabetu zahajujeme takzvanou základní edukaci, navazuje edukacekomplexní a následně reedukace. Cílem je vytvořit informační a psychologickou základnu pro spolupráci pacienta s ošetřujícím zdravotnickým týmem. Pacient potom může sám aktivně přispívat k dosažení dobré kvality života včetně uspokojivé kompenzace diabetu. Skupinová forma edukace nabízí kromě informací i interakci s ostatními lidmi se stejným problémem, tím podporuje implementaci odborných informací do každodenního života. Konverzační mapy jsou nástrojem, s jehož pomocí lze pacientům nabídnout ucelený,zábavný a efektivní edukační program nejen v diabetologickém centru, ale i v prostředí běžné soukromé diabetologické praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Conversation Maps in the Diabetes Education Process in 2012

  • Popis výsledku anglicky

    The education is one of the key processes in diabetes management. An up-to date education proces is not centered at the disease itself, but at the individual patient, with his/her specific needs, values, and preferences. After diabetes is diagnosed, thebasic education is provided, followed by the complex education and re-education. The proces aims at creating an information and psychological platform, on which the patient can co-operate with the health care team. Diabetes education improves the qualityof life and the glycemic control. The group education offers not only information, but also the interaction with the other people with the same problem. This can help in implementing the information to the dialy life. The Conversation maps represent aneffective tool for a complex group diabetes education. This tool can be used not only in a diabetes center, but also in the settings of a small private diabetes clinic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FB - Endokrinologie, diabetologie, metabolismus, výživa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kazuistiky v diabetologii

  • ISSN

    1214-231X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    "S2"-"S5"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus