Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nový materiál pro edukaci pacientů o plicní embolii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F15%3A39901131" target="_blank" >RIV/00216275:25520/15:39901131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nový materiál pro edukaci pacientů o plicní embolii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Zdravotní sestry mají nedostatečnou oporu v edukačních materiálech při edukaci pacientů, což může být faktor snižující sebedůvěru zdravotníka v edukaci. Dostupné edukační materiály jsou náročné a mají horší čtivost, než by bylo vhodné. Cíl: Zhodnotit čtivost dostupných edukačních materiálů o plicní embolii. Poslechovým testem ověřit srozumitelnost nejčtivějšího edukačního materiálu. Vytvořit dostatečně srozumitelný edukační materiál o plicní embolii. Metodika: Srozumitelnost tří edukačních materiálů byla vypočítána na základě Mistríkova vzorce. Nejlépe hodnocený edukační materiál byl podstoupen 30 respondentům v poslechovém testu. Výsledky: Tři hodnocené edukační materiály měli dle Mistríkova vzorce 25, 31 a 33 bodů. Výsledkem poslechového testu byla znalost respondentů o závažnosti plicní embolie a k čemu při onemocnění dochází. Režimová preventivní opatření a subjektivní příznaky se ani po poslechovém testu respondenti nedozvěděli. Závěr: Některé oblasti hodnocené brožury nebyly vhodně zpracovány dle poslechového testu. Pro potřebu zaměření edukace na oblasti prevence a příznaků byla vytvořena volně šiřitelná brožura přibližující se velmi lehkému textu (38 bodů).

  • Název v anglickém jazyce

    New brochure for the education of patients with pulmonary embolism

  • Popis výsledku anglicky

    Background: Nurses have not enough support in educational brochure. It may decrease their self-confidence in education. Available educational brochures are demanding for understanding and its readability is worse than required Aim: To evaluate readability of available educational brochures about pulmonary embolism. To confirm readability of educational brochure by listening test. To create enough readable brochure about pulmonary embolism. Method: Readability of three brochures was assessed by Minstrik formula. Material with the highest score was used for listening test in 30 respondents. Results: Three brochures had 25, 31 and 33 points in Minstrik formula. Listening test results were knowledge of disease severity and disease mechanism among respondents. Preventive regime measures and symptoms of disease respondents did not know even after listening test. Results: Brochure had not appropriately processed some parts according to the listening test. New free version of brochure for education was created. It was focused on prevention and symptoms of disease.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FA - Kardiovaskulární nemoci včetně kardiochirurgie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy ve zdravotnických vědách III.

  • ISBN

    978-80-7414-993-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    59-64

  • Název nakladatele

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    14. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku