Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aditiva v nealkoholických nápojích a jejich vliv na zdraví: mýty a fakta

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F16%3A39901122" target="_blank" >RIV/00216275:25520/16:39901122 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25310/16:39901122

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aditiva v nealkoholických nápojích a jejich vliv na zdraví: mýty a fakta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nealkoholické nápoje jsou nedílnou součástí nabídky gastronomických zařízení. Jejich spotřeba je ovlivněna nejen ročním obdobím, ale také chutí, reklamou a současnými trendy v oblasti výživy. Mnoho ochucených nealkoholických nápojů světových značek obsahuje aditivní látky, které dávají těmto nápojům charakteristickou chuť, barvu nebo prodlužují jejich trvanlivost. V této práci jsou hodnoceny vybrané zdravotní aspekty konzumace aditivních látek v ochucených nealkoholických nápojích zejména ze skupiny sladidel, senzoricky významných látek a konzervantů. Uvedené hodnocení je dáno do souvislosti s některými mýty a polopravdami, které se objevují na internetu.

  • Název v anglickém jazyce

    Food Additives in non-Alcoholic Beverages and Their Effects on Human Health: Myths and Facts

  • Popis výsledku anglicky

    Non-alcoholic beverages are widespread products offered in catering. Its consumption is not affected only by the divisions of the year but is also driven by the taste, advertisements, and the current nutrition trends. Majority of the non-alcoholic flavored beverages in the market contains food additives for improving their taste, colour, and the shelf-life. In this paper, health-related aspects resulted from consumption of food additives in flavored non-alcoholic beverages, such as preservatives and artificial sweeteners are evaluated in the context of the myths and half-truths occurring in the internet.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků z deváté mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87300-89-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Název nakladatele

    Vysoká škola obchodní a hotelová

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    21. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku