Aditiva v nealkoholických nápojích a jejich vliv na zdraví: mýty a fakta
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25520%2F16%3A39901122" target="_blank" >RIV/00216275:25520/16:39901122 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25310/16:39901122
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aditiva v nealkoholických nápojích a jejich vliv na zdraví: mýty a fakta
Popis výsledku v původním jazyce
Nealkoholické nápoje jsou nedílnou součástí nabídky gastronomických zařízení. Jejich spotřeba je ovlivněna nejen ročním obdobím, ale také chutí, reklamou a současnými trendy v oblasti výživy. Mnoho ochucených nealkoholických nápojů světových značek obsahuje aditivní látky, které dávají těmto nápojům charakteristickou chuť, barvu nebo prodlužují jejich trvanlivost. V této práci jsou hodnoceny vybrané zdravotní aspekty konzumace aditivních látek v ochucených nealkoholických nápojích zejména ze skupiny sladidel, senzoricky významných látek a konzervantů. Uvedené hodnocení je dáno do souvislosti s některými mýty a polopravdami, které se objevují na internetu.
Název v anglickém jazyce
Food Additives in non-Alcoholic Beverages and Their Effects on Human Health: Myths and Facts
Popis výsledku anglicky
Non-alcoholic beverages are widespread products offered in catering. Its consumption is not affected only by the divisions of the year but is also driven by the taste, advertisements, and the current nutrition trends. Majority of the non-alcoholic flavored beverages in the market contains food additives for improving their taste, colour, and the shelf-life. In this paper, health-related aspects resulted from consumption of food additives in flavored non-alcoholic beverages, such as preservatives and artificial sweeteners are evaluated in the context of the myths and half-truths occurring in the internet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GM - Potravinářství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy v gastronomii, hotelnictví a cestovním ruchu : sborník příspěvků z deváté mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87300-89-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
13-20
Název nakladatele
Vysoká škola obchodní a hotelová
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
21. 4. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—