Modely železniční sítě pro potřeby lokalizace kolejových vozidel na regionálních tratích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F11%3A39892145" target="_blank" >RIV/00216275:25530/11:39892145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modely železniční sítě pro potřeby lokalizace kolejových vozidel na regionálních tratích
Popis výsledku v původním jazyce
Této článek se zabývá problematikou návrhu modelů železniční sítě pro potřeby lokalizace pohybujících se kolejových vozidel v rámci regionálních tratí České republiky. Prvotně jsou diskutovány možnosti využití satelitní navigace pro potřeby lokalizace kolejových vozidel. Dále je provedena analýza dat pro potřeby návrhu grafové reprezentace infrastruktury vybraného segmentu železniční sítě. Následuje návrh modelu infrastruktury železniční sítě v různých úrovních podrobnosti. Pro otestování návrhu je vybudován softwarový demonstrátor, který s využitím simulace umožňuje vizualizovat pohyb kolejových vozidel na vybraném segmentu železniční sítě. Data pohybů kolejových vozidel vycházející jednak z reálných historických dat a jednak z dat umožňující navozenívybraných typů kolizní, resp. krizových situací.
Název v anglickém jazyce
Railway network models for the needs of rolling stock positioning on regional rail lines
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the problematic design of a railway networks models within the frame of regional railway lines in the Czech Republic. The utilization of satellite navigation for rolling stock positioning is discussed. The analysis of data is performed for the needs of design a graph representation within a selected segment of the rail network. Consequently the design of a railway infrastructure models with two levels of detail. For the testing of design railway network is built software tool. Thissoftware tool is able to visualize of rolling stock movements by simulation. The data items (time-stamped) of rolling stock movements are from real history. In addition, generated data reflecting potential collision train movements (typically within theframe of single-track line section) are exploited.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner´s Contacts
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
55-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—