Model Comparison of Bistatic Radar Clutter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F13%3A39896611" target="_blank" >RIV/00216275:25530/13:39896611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6545066" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpl/articleDetails.jsp?arnumber=6545066</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/COMITE.2013.6545066" target="_blank" >10.1109/COMITE.2013.6545066</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model Comparison of Bistatic Radar Clutter
Popis výsledku v původním jazyce
Bistatic radars are parts of coherent multistatic radar systems for air targets positioning and tracking in various systems including the Air Traffic Control. The signal processing in the bistatic radar invariably encounters with a competitive signal, reflected from terrain objects - the land clutter. In this paper a research in the area of bistatic radar clutter modeling is presented. After the bistatic clutter scenario is defined two land-clutter models, based on a common general geometry are described. The bistatic radar clutter power equation derived here ([9]) is used for computation of interesting parameters like a bistatic radar effective clutter cross section, a total clutter power and a clutter reflectivity. In the end the two models are compared with actually measured bistatic radar clutter with use of a real terrain profile around the radar.
Název v anglickém jazyce
Model Comparison of Bistatic Radar Clutter
Popis výsledku anglicky
Bistatic radars are parts of coherent multistatic radar systems for air targets positioning and tracking in various systems including the Air Traffic Control. The signal processing in the bistatic radar invariably encounters with a competitive signal, reflected from terrain objects - the land clutter. In this paper a research in the area of bistatic radar clutter modeling is presented. After the bistatic clutter scenario is defined two land-clutter models, based on a common general geometry are described. The bistatic radar clutter power equation derived here ([9]) is used for computation of interesting parameters like a bistatic radar effective clutter cross section, a total clutter power and a clutter reflectivity. In the end the two models are compared with actually measured bistatic radar clutter with use of a real terrain profile around the radar.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F084" target="_blank" >FR-TI1/084: Zkvalitnění a zvýšení spolehlivosti dopravní infrastruktury využitím mikrovlnných technologii</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 13th Conference on Microwave Techniques COMITE 2013
ISBN
978-1-4673-5513-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
182-185
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
17. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000324875000032