Education in the Form of E-Learning Using LTE Technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F15%3A39899533" target="_blank" >RIV/00216275:25530/15:39899533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2015.6253" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2015.6253</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2015.6253" target="_blank" >10.1166/asl.2015.6253</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education in the Form of E-Learning Using LTE Technology
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the use of wireless data transmissions in education. LTE technology significantly supports e-learning. The methodology of experimental measurement of data transmission LTE for the operator T-Mobile is described in the article. Measurement of data transfer speed (download / upload) and latency of the connection were implemented at various locations in January 2015. The values were evaluated by using the method of partial averages and the mean square deviation. Measurement proved that data transfers using LTE technology from T-Mobile are sufficient to be used for e-learning.
Název v anglickém jazyce
Education in the Form of E-Learning Using LTE Technology
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the use of wireless data transmissions in education. LTE technology significantly supports e-learning. The methodology of experimental measurement of data transmission LTE for the operator T-Mobile is described in the article. Measurement of data transfer speed (download / upload) and latency of the connection were implemented at various locations in January 2015. The values were evaluated by using the method of partial averages and the mean square deviation. Measurement proved that data transfers using LTE technology from T-Mobile are sufficient to be used for e-learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advanced Science Letters
ISSN
1936-6612
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 21
Číslo periodika v rámci svazku
Number 7
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
2175-2178
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84946925832