Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient use of multi-constellation EGNOS for the European Train Control System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F16%3A39902568" target="_blank" >RIV/00216275:25530/16:39902568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient use of multi-constellation EGNOS for the European Train Control System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Exploitation of GPS based EGNOS and Galileo for safe train position determination within the modernised European Train Control System (ETCS) belongs currently among main priorities of the European joint GNSS and rail R&D. It is obvious that only the effective use of the aviation EGNOS SoL service according to CENELEC railway safety standards has the potential to replace costly ETCS track-side balises with much efficient Virtual Balises. This paper deals with optimization and justification of the ETCS Virtual Balise (VB) safety requirements for GNSS with the intention to meet them preferably by means of existing single-constellation EGNOS V2.The optimization has been achieved through the LocationDetermination System (LDS) with the reactive fail-safetyarchitecture. The applicability of EGNOS V2 for the ETCS LDS with a single-channel structure has been justified by means a socalled Travelling Virtual Balise (TVB). It has been quantitatively demonstrated by means of the TVB that employment of EGNOS V2 together with rapid and independent EGNOS diagnosis based on safe ETCS odometry and other techniques is able to meet SIL 4 requirement for the LDS at a system level. Galileo as a second constellation within future EGNOS V3 can be effectively used for the availability of integrity improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient use of multi-constellation EGNOS for the European Train Control System

  • Popis výsledku anglicky

    Exploitation of GPS based EGNOS and Galileo for safe train position determination within the modernised European Train Control System (ETCS) belongs currently among main priorities of the European joint GNSS and rail R&D. It is obvious that only the effective use of the aviation EGNOS SoL service according to CENELEC railway safety standards has the potential to replace costly ETCS track-side balises with much efficient Virtual Balises. This paper deals with optimization and justification of the ETCS Virtual Balise (VB) safety requirements for GNSS with the intention to meet them preferably by means of existing single-constellation EGNOS V2.The optimization has been achieved through the LocationDetermination System (LDS) with the reactive fail-safetyarchitecture. The applicability of EGNOS V2 for the ETCS LDS with a single-channel structure has been justified by means a socalled Travelling Virtual Balise (TVB). It has been quantitatively demonstrated by means of the TVB that employment of EGNOS V2 together with rapid and independent EGNOS diagnosis based on safe ETCS odometry and other techniques is able to meet SIL 4 requirement for the LDS at a system level. Galileo as a second constellation within future EGNOS V3 can be effectively used for the availability of integrity improvement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2016 European Navigation Conference

  • ISBN

    978-1-4799-8915-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Helsinky

  • Datum konání akce

    30. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku