Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F20%3A39917099" target="_blank" >RIV/00216275:25530/20:39917099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.rpsonline.com.sg/proceedings/esrel2020/pdf/4397.pdf" target="_blank" >https://www.rpsonline.com.sg/proceedings/esrel2020/pdf/4397.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3850/978-981-14-8593-0" target="_blank" >10.3850/978-981-14-8593-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Safety improvement represents a key driver in the development of self-driving cars (SDCs). It is currently assumed that safety of SDCs should be approximately at the same level achieved by trains or airplanes. For example, the European Railway Traffic Management System (ERTMS) which oversees train speed and stopping position is compliant with a Tolerable Hazard Rate (THR) of 10-9/h/train. To guarantee this high level of safety, it is necessary to have a clearly defined regulatory framework for certification and safety approval process for SDCs with Automatically Commanded Steering Functions (ACSF). Nevertheless, many car manufacturers are relying on extensive experimental campaigns to demonstrate the achievable level of safety. This paper describes a framework for certification of SDCs based on the experience of the ERTMS authorisation process adopted for train control in Europe and accepted world-wide. This framework is built on a so-called Common Safety Method for Risk Assessment (CSM-RA) that was originally set up for management of significant safety changes in a railway system. Furthermore, the CSM Design Targets are introduced to harmonise safety requirements for SDCs with ACSF. We believe that a synergy between train and car automation leveraging on the safety primacy of the ERTMS and the mass market potential of cars is a stimulus to achieve the highest safety standards at lower costs.

  • Název v anglickém jazyce

    A Safety Regulatory Framework for Certification and Authorization Process of Self-Driving Cars: Experience from European Railways

  • Popis výsledku anglicky

    Safety improvement represents a key driver in the development of self-driving cars (SDCs). It is currently assumed that safety of SDCs should be approximately at the same level achieved by trains or airplanes. For example, the European Railway Traffic Management System (ERTMS) which oversees train speed and stopping position is compliant with a Tolerable Hazard Rate (THR) of 10-9/h/train. To guarantee this high level of safety, it is necessary to have a clearly defined regulatory framework for certification and safety approval process for SDCs with Automatically Commanded Steering Functions (ACSF). Nevertheless, many car manufacturers are relying on extensive experimental campaigns to demonstrate the achievable level of safety. This paper describes a framework for certification of SDCs based on the experience of the ERTMS authorisation process adopted for train control in Europe and accepted world-wide. This framework is built on a so-called Common Safety Method for Risk Assessment (CSM-RA) that was originally set up for management of significant safety changes in a railway system. Furthermore, the CSM Design Targets are introduced to harmonise safety requirements for SDCs with ACSF. We believe that a synergy between train and car automation leveraging on the safety primacy of the ERTMS and the mass market potential of cars is a stimulus to achieve the highest safety standards at lower costs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th European Safety and Reliability Conference and the 15th Probabilistic Safety Assessment and Management Conference

  • ISBN

    978-981-14-8593-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3943-3950

  • Název nakladatele

    Research Publishing Services

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Benátky

  • Datum konání akce

    1. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku