Omnidirectional Antenna for Smart Railway Crossings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F20%3A39917125" target="_blank" >RIV/00216275:25530/20:39917125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTSP49686.2020.9229544" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/NTSP49686.2020.9229544</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTSP49686.2020.9229544" target="_blank" >10.1109/NTSP49686.2020.9229544</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Omnidirectional Antenna for Smart Railway Crossings
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the design of an antenna subsystem for a system which increases the security of railway crossings. Specifically, it is a design of a planar antenna array composed of several planar dipoles. The design procedure of a planar dipole is discussed. The article describes the design of this antenna subsystem, including its protective cover and input connector. The proposed antenna system has omnidirectional characteristics in the horizontal plane. This is necessary to achieve an even signal coverage around the railway warning device. In the vertical plane, the antenna array has a beamwidth of 20 degrees, which allows an increase of system gain. Finally, several samples of the designed antenna subsystems were produced and their parameters were verified by measurements.
Název v anglickém jazyce
Omnidirectional Antenna for Smart Railway Crossings
Popis výsledku anglicky
The article deals with the design of an antenna subsystem for a system which increases the security of railway crossings. Specifically, it is a design of a planar antenna array composed of several planar dipoles. The design procedure of a planar dipole is discussed. The article describes the design of this antenna subsystem, including its protective cover and input connector. The proposed antenna system has omnidirectional characteristics in the horizontal plane. This is necessary to achieve an even signal coverage around the railway warning device. In the vertical plane, the antenna array has a beamwidth of 20 degrees, which allows an increase of system gain. Finally, several samples of the designed antenna subsystems were produced and their parameters were verified by measurements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Signal Processing, NTSP : proceedings
ISBN
978-1-72816-155-6
ISSN
1339-1445
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
135-138
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Demänovská dolina
Datum konání akce
14. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—