Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti počítačové simulace při hodnocení a zkoušení nákladních silničních vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A_____%2F03%3AD94" target="_blank" >RIV/00216275:_____/03:D94 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti počítačové simulace při hodnocení a zkoušení nákladních silničních vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jednou ze specifických vlastností nákladních vozidel je jejich sklon k překlopení daný velkou hmotností a velkou výškou těžiště. Dynamické stabilitě je v poslední době věnována zvýšená pozornost. Simulační metody s využitím matematického modelu jsou použity k definování závislosti klopné stability a parametrů vozidla. Experimentální ověření výsledků simulace je v případě překlopení vozidla nemožné. Zde může simulace nahradit experiment. Pro toto využití byl zpracovaný přesný model vozidla. Experimentální ověření se skutečným vozidlem dalo velmi dobré výsledky. Simulační testy mohou být použity při výzkumu tam, kde experiment je nemožný jako například při překlápění vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibility of computer simulation for evaluation and testing of heavy commercial vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    One of the above mentioned features of trucks is their inclination to rollover due to a bigger weight and a higher located centre of gravity. It is the dynamic rollover stability that has been recently attended. Mathematic model based simulation methodsOne of the above mentioned features of trucks is their inclination to rollover due to a bigger weight and a higher located centre of gravity. It is the dynamic rollover stability that has been recently attended. Mathematic model based simulation methodsare used to determine the dependability between the rollover threshold and vehicle parameters. Experimental verification of the simulation results is difficult in the case of a vehicle rollover. This is why simulation substitutes for the experiment. A detailed vehicle model has been assembled for this purpose. Experimental verification with the real vehicle proved very good equality in the results. Simulation tests can be therefore used in research as well as in experiment whose realizat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CE803110101" target="_blank" >CE803110101: Vývoj a posuzování hodnocení stability vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Third Scientific Conference, New Trends in Transport and Communications

  • ISBN

    80-7194-565-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    77-89

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    11. 9. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku