Diagnostika dynamických vlastností železničního spodku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F01%3APU21861" target="_blank" >RIV/00216305:26110/01:PU21861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Diagnostic of the Track Substructure
Popis výsledku v původním jazyce
The question of the track geometry stability influence of track bed layers and by the ballast upon has not been answered yet. The article gives general information on the state of art and development in railway infrastructure diagnostic ? continuous track bed diagnostic with estimation of the lateral track resistance. Proposed method for the continuous track bed diagnostic uses dynamic track stabilizers or ballast compactors. The dynamic path measurement is also described as the method for the comparisoon of new track and switch point components. There are discussed main fundamentals of the method for dynamic measurements and their appropriate evaluation. These principles are demonstrated by dynamic measurements done before.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Diagnostic of the Track Substructure
Popis výsledku anglicky
The question of the track geometry stability influence of track bed layers and by the ballast upon has not been answered yet. The article gives general information on the state of art and development in railway infrastructure diagnostic ? continuous track bed diagnostic with estimation of the lateral track resistance. Proposed method for the continuous track bed diagnostic uses dynamic track stabilizers or ballast compactors. The dynamic path measurement is also described as the method for the comparisoon of new track and switch point components. There are discussed main fundamentals of the method for dynamic measurements and their appropriate evaluation. These principles are demonstrated by dynamic measurements done before.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Railway Engineering-2001
ISBN
0-947644-45-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
55-62
Název nakladatele
The University of Edinburgh
Místo vydání
Edinburgh
Místo konání akce
London
Datum konání akce
30. 4. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—