Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parallel underground structures, problem and solution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F03%3APU42755" target="_blank" >RIV/00216305:26110/03:PU42755 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parallel underground structures, problem and solution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Underground openings are extremely complex structures. The complication is more in case of parallel interacting openings. The demand on stability assurance of the rock pillar zones is essential in this case. The paper shows using a numerical approach byFEM for prediction of stress in the pillar zone between two (three-lane) and among three (two-lane) road tunnel system, which are performed by the NATM. Two pillar width to tunnel diameter ratios of 0,5 and 1,0 have been chosen. Six different rock massees of Prague area viz. Šárecká, Dobrotivská, Vinická, Bohdalecká, Skalecká series and Cenomanian sandstone have been considered to simulate possible geological conditions for each geometrical arrangement of tunnels. The tunnels have been considered to beexcavated simultaneously.

  • Název v anglickém jazyce

    Parallel underground structures, problem and solution

  • Popis výsledku anglicky

    Underground openings are extremely complex structures. The complication is more in case of parallel interacting openings. The demand on stability assurance of the rock pillar zones is essential in this case. The paper shows using a numerical approach byFEM for prediction of stress in the pillar zone between two (three-lane) and among three (two-lane) road tunnel system, which are performed by the NATM. Two pillar width to tunnel diameter ratios of 0,5 and 1,0 have been chosen. Six different rock massees of Prague area viz. Šárecká, Dobrotivská, Vinická, Bohdalecká, Skalecká series and Cenomanian sandstone have been considered to simulate possible geological conditions for each geometrical arrangement of tunnels. The tunnels have been considered to beexcavated simultaneously.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    First International conference of Civil Engineering Science 7-8 October 2003, Volume 1

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    186-195

  • Název nakladatele

    NEUVEDEN

  • Místo vydání

    Assiut - Egypt

  • Místo konání akce

    Assiut - Egypt

  • Datum konání akce

    7. 10. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku