Parallel underground structures, problem and solution
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F03%3APU42755" target="_blank" >RIV/00216305:26110/03:PU42755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parallel underground structures, problem and solution
Popis výsledku v původním jazyce
Underground openings are extremely complex structures. The complication is more in case of parallel interacting openings. The demand on stability assurance of the rock pillar zones is essential in this case. The paper shows using a numerical approach byFEM for prediction of stress in the pillar zone between two (three-lane) and among three (two-lane) road tunnel system, which are performed by the NATM. Two pillar width to tunnel diameter ratios of 0,5 and 1,0 have been chosen. Six different rock massees of Prague area viz. Šárecká, Dobrotivská, Vinická, Bohdalecká, Skalecká series and Cenomanian sandstone have been considered to simulate possible geological conditions for each geometrical arrangement of tunnels. The tunnels have been considered to beexcavated simultaneously.
Název v anglickém jazyce
Parallel underground structures, problem and solution
Popis výsledku anglicky
Underground openings are extremely complex structures. The complication is more in case of parallel interacting openings. The demand on stability assurance of the rock pillar zones is essential in this case. The paper shows using a numerical approach byFEM for prediction of stress in the pillar zone between two (three-lane) and among three (two-lane) road tunnel system, which are performed by the NATM. Two pillar width to tunnel diameter ratios of 0,5 and 1,0 have been chosen. Six different rock massees of Prague area viz. Šárecká, Dobrotivská, Vinická, Bohdalecká, Skalecká series and Cenomanian sandstone have been considered to simulate possible geological conditions for each geometrical arrangement of tunnels. The tunnels have been considered to beexcavated simultaneously.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
First International conference of Civil Engineering Science 7-8 October 2003, Volume 1
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
186-195
Název nakladatele
NEUVEDEN
Místo vydání
Assiut - Egypt
Místo konání akce
Assiut - Egypt
Datum konání akce
7. 10. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—