Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Behaviour of Concrete Sleepers in Ballast

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F04%3APU44774" target="_blank" >RIV/00216305:26110/04:PU44774 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    The Behaviour of Concrete Sleepers in Ballast

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the behaviour of concrete sleepers in ballast. The sleeper vertical movements measurement and vibration acceleration evaluation caused by rolling stock is described in the first part. The typical behaviour of the sleeper ? ballastsystem is demonstrated, including the typical deflection curves of the sleepers. The differences for switch concrete sleepers are presented. The theoretical analysis of stresses in ballast under sleepers is described in the second part of the paper. Thhe static and dynamic analyses for selected types of sleepers were done by FEM. Principal differences have been found for stress distribution in ballast for wood and concrete sleepers. That is why the behaviour of concrete sleepers in ballast is distinctfrom wood sleepers. The different adverse effects are observed for these material types, especially in switches. Some defects or undesirable settlements of concrete sleepers can be explained based on the measurement and numerical solution

  • Název v anglickém jazyce

    The Behaviour of Concrete Sleepers in Ballast

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the behaviour of concrete sleepers in ballast. The sleeper vertical movements measurement and vibration acceleration evaluation caused by rolling stock is described in the first part. The typical behaviour of the sleeper ? ballastsystem is demonstrated, including the typical deflection curves of the sleepers. The differences for switch concrete sleepers are presented. The theoretical analysis of stresses in ballast under sleepers is described in the second part of the paper. Thhe static and dynamic analyses for selected types of sleepers were done by FEM. Principal differences have been found for stress distribution in ballast for wood and concrete sleepers. That is why the behaviour of concrete sleepers in ballast is distinctfrom wood sleepers. The different adverse effects are observed for these material types, especially in switches. Some defects or undesirable settlements of concrete sleepers can be explained based on the measurement and numerical solution

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Railway Engineering-2004

  • ISBN

    0-947644-54-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    104-113

  • Název nakladatele

    Engineering Technics Press

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    6. 7. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku