Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncepce mostů stavby dálnice D4708

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F04%3APU47085" target="_blank" >RIV/00216305:26110/04:PU47085 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/04:PU47234

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncepce mostů stavby dálnice D4708

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozestavěný úsek dálnice D4708 v oblasti ostravy několikrát kříží řeku Odru, Ostravice a Opavu a důležité dopravní uzly. Stavba dálnice vyžaduje dlouhé dálniční viadukty a mosty s rozpětím až 102;křižovaatky vyžadují geometricky složité konstrukce s rampami. Protože oblast Ostravy je ovlivněna účinky od poddolování, konstrukce musí odolávat účinkům vyvolaným rozdílnými svislými a vodorovnými deformacemi a pootočeními podpěr. Článek diskutuje vývoj konstrukčních typů a systém uložení a popisuje betonovéa ocelové konstrukce. Jak betonové, tak i ocelobetonové mosty jsou navrženy jako staticky neurčité konstrukce kompaktních robustních průřezů s velkou plastickou reservou.

  • Název v anglickém jazyce

    Conceptual design of the bridges of the freeway section D4708

  • Popis výsledku anglicky

    A freeway section D4708, which is now under construction at the vicinity of the city of Ostrava, crosses several times the rivers Odra, Ostravice and Opava and important traffic junctions. The freeway requires a construction of long viaducts and bridgeswith spans up to 102 m; the traffic junctions require geometrically complex structures with ramps. Since the Ostrava area is influenced by the effects of the mining subsidence, the structures have to resist the effects caused by different vertical and hoorizontal deflections and rotations of supports. The paper discusses the development of structural types and supporting systems and describes both concrete and composite structures. Both concrete and composiste bridges were designed as statically indeterminate ductile structures of compact robust sections.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FD-K%2F092" target="_blank" >FD-K/092: Ekologické a estetické spřažené mostní konstrukce.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Beton TKS

  • ISSN

    1213-3116

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2004

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    13-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus