Koncepce mostů stavby dálnice D4708
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F04%3APU47085" target="_blank" >RIV/00216305:26110/04:PU47085 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/04:PU47234
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce mostů stavby dálnice D4708
Popis výsledku v původním jazyce
Rozestavěný úsek dálnice D4708 v oblasti ostravy několikrát kříží řeku Odru, Ostravice a Opavu a důležité dopravní uzly. Stavba dálnice vyžaduje dlouhé dálniční viadukty a mosty s rozpětím až 102;křižovaatky vyžadují geometricky složité konstrukce s rampami. Protože oblast Ostravy je ovlivněna účinky od poddolování, konstrukce musí odolávat účinkům vyvolaným rozdílnými svislými a vodorovnými deformacemi a pootočeními podpěr. Článek diskutuje vývoj konstrukčních typů a systém uložení a popisuje betonovéa ocelové konstrukce. Jak betonové, tak i ocelobetonové mosty jsou navrženy jako staticky neurčité konstrukce kompaktních robustních průřezů s velkou plastickou reservou.
Název v anglickém jazyce
Conceptual design of the bridges of the freeway section D4708
Popis výsledku anglicky
A freeway section D4708, which is now under construction at the vicinity of the city of Ostrava, crosses several times the rivers Odra, Ostravice and Opava and important traffic junctions. The freeway requires a construction of long viaducts and bridgeswith spans up to 102 m; the traffic junctions require geometrically complex structures with ramps. Since the Ostrava area is influenced by the effects of the mining subsidence, the structures have to resist the effects caused by different vertical and hoorizontal deflections and rotations of supports. The paper discusses the development of structural types and supporting systems and describes both concrete and composite structures. Both concrete and composiste bridges were designed as statically indeterminate ductile structures of compact robust sections.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FD-K%2F092" target="_blank" >FD-K/092: Ekologické a estetické spřažené mostní konstrukce.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Beton TKS
ISSN
1213-3116
e-ISSN
—
Svazek periodika
2004
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
13-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—