Aerodynamický návrh lehkých mostních konstrukcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F05%3APU54819" target="_blank" >RIV/00216305:26110/05:PU54819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An aerodynamic tailoring of lightweight bridges
Popis výsledku v původním jazyce
The present study concerns a detailed discussion of the nonlinear aerodynamic force model and the associated time domain analysis framework proposed by the authors for predicting the aeroelastic response of bridges under wind action. Significant developments in bridge aeroelastic analysis have been made utilizing realistic aerodynamic force modeling for bridges with bluff sections under wind action. With these developments as a background, this paper highlights state-of-the-art developments in the aeroeelastic analysis and identifies new frontiers in aerodynamic tailoring of lightweight bridges. Challenges in the numerical aeroelastic analysis are pointed out that include consideration of nonlinearities in both structural dynamics and aerodynamics. Allthese analysis are numerically demonstrated on foot bridge deck using CFD system with FSI capabilities.
Název v anglickém jazyce
An aerodynamic tailoring of lightweight bridges
Popis výsledku anglicky
The present study concerns a detailed discussion of the nonlinear aerodynamic force model and the associated time domain analysis framework proposed by the authors for predicting the aeroelastic response of bridges under wind action. Significant developments in bridge aeroelastic analysis have been made utilizing realistic aerodynamic force modeling for bridges with bluff sections under wind action. With these developments as a background, this paper highlights state-of-the-art developments in the aeroeelastic analysis and identifies new frontiers in aerodynamic tailoring of lightweight bridges. Challenges in the numerical aeroelastic analysis are pointed out that include consideration of nonlinearities in both structural dynamics and aerodynamics. Allthese analysis are numerically demonstrated on foot bridge deck using CFD system with FSI capabilities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F03%2F0233" target="_blank" >GA103/03/0233: Citlivostní analýza stabilitních problémů tenkostěnných konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. of Int. Conf. Lightweight Structures in Civil Engineering
ISBN
83-908867-9-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
141-144
Název nakladatele
—
Místo vydání
Warsaw, Poland
Místo konání akce
Varšava
Datum konání akce
12. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—