Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aerodynamický návrh lehkých mostních konstrukcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F05%3APU54819" target="_blank" >RIV/00216305:26110/05:PU54819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An aerodynamic tailoring of lightweight bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study concerns a detailed discussion of the nonlinear aerodynamic force model and the associated time domain analysis framework proposed by the authors for predicting the aeroelastic response of bridges under wind action. Significant developments in bridge aeroelastic analysis have been made utilizing realistic aerodynamic force modeling for bridges with bluff sections under wind action. With these developments as a background, this paper highlights state-of-the-art developments in the aeroeelastic analysis and identifies new frontiers in aerodynamic tailoring of lightweight bridges. Challenges in the numerical aeroelastic analysis are pointed out that include consideration of nonlinearities in both structural dynamics and aerodynamics. Allthese analysis are numerically demonstrated on foot bridge deck using CFD system with FSI capabilities.

  • Název v anglickém jazyce

    An aerodynamic tailoring of lightweight bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The present study concerns a detailed discussion of the nonlinear aerodynamic force model and the associated time domain analysis framework proposed by the authors for predicting the aeroelastic response of bridges under wind action. Significant developments in bridge aeroelastic analysis have been made utilizing realistic aerodynamic force modeling for bridges with bluff sections under wind action. With these developments as a background, this paper highlights state-of-the-art developments in the aeroeelastic analysis and identifies new frontiers in aerodynamic tailoring of lightweight bridges. Challenges in the numerical aeroelastic analysis are pointed out that include consideration of nonlinearities in both structural dynamics and aerodynamics. Allthese analysis are numerically demonstrated on foot bridge deck using CFD system with FSI capabilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F03%2F0233" target="_blank" >GA103/03/0233: Citlivostní analýza stabilitních problémů tenkostěnných konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of Int. Conf. Lightweight Structures in Civil Engineering

  • ISBN

    83-908867-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    141-144

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Warsaw, Poland

  • Místo konání akce

    Varšava

  • Datum konání akce

    12. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku