Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace železobetonového průřezu namáhaného prostorovým zatížením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F05%3APU55269" target="_blank" >RIV/00216305:26110/05:PU55269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of reinforced concrete cross-section subjected to spatial load

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents an approach for design of general RC cross-section subjected to a set of spatial loads consisting of normal force N and bending moments My and Mz. Discrete basic cross-sectional characteristics (cross-s dimensions, steel bars'profiles and types of materials) constitute the optimization space. Conditions of a minimal initial costs and negative environmental impacts of the cross-section are used for setting up the objective function(s). The allowable solution space is further rrestricted by constraints, obtained from the conditions of reliability of reinforced concrete structures in relation to load vectors (ULS given by Eurocode standard [1]) and from user-defined demands. The principle of solution of this problem is definedand illustrated by an example of a simple rectangular cross-section.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of reinforced concrete cross-section subjected to spatial load

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents an approach for design of general RC cross-section subjected to a set of spatial loads consisting of normal force N and bending moments My and Mz. Discrete basic cross-sectional characteristics (cross-s dimensions, steel bars'profiles and types of materials) constitute the optimization space. Conditions of a minimal initial costs and negative environmental impacts of the cross-section are used for setting up the objective function(s). The allowable solution space is further rrestricted by constraints, obtained from the conditions of reliability of reinforced concrete structures in relation to load vectors (ULS given by Eurocode standard [1]) and from user-defined demands. The principle of solution of this problem is definedand illustrated by an example of a simple rectangular cross-section.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the second international conference Reliability, safety and diagnostics of transport structures and means 2005

  • ISBN

    80-7194-769-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    280-287

  • Název nakladatele

    University of Pardubice, Czech Republic

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    7. 7. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku