Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podzemní stavba v nespojitém horninovém masivu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70598" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Underground structure in discontinuous rock mass

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results of parametric analysis on influence of discontinuities orientation on the response of rock mass during driving an underground structure in the direction of discontinuity planes are presented in the contribution. Three typical alternatives were considered: the underground structure in rock mass with one-sided dip of discontinuities, the underground structure situated in synclinal bend and the underground structure situated in anticlinal bend. In all three cases, the variability of discontinuities dip angle in the range of 0 - 90 o was considered. Mathematical models were used for the analysis by Finite Element Method using software Plaxis. Mathematical models were planar - plane strain. Rock Jointed model was used to simulate mechanical behaviour of the rock environment. The underground structure is driven in full -face with no lining. All the analysed alternatives are compared to one another considering the vertical displacement at the top of the underground structure and m

  • Název v anglickém jazyce

    Underground structure in discontinuous rock mass

  • Popis výsledku anglicky

    The results of parametric analysis on influence of discontinuities orientation on the response of rock mass during driving an underground structure in the direction of discontinuity planes are presented in the contribution. Three typical alternatives were considered: the underground structure in rock mass with one-sided dip of discontinuities, the underground structure situated in synclinal bend and the underground structure situated in anticlinal bend. In all three cases, the variability of discontinuities dip angle in the range of 0 - 90 o was considered. Mathematical models were used for the analysis by Finite Element Method using software Plaxis. Mathematical models were planar - plane strain. Rock Jointed model was used to simulate mechanical behaviour of the rock environment. The underground structure is driven in full -face with no lining. All the analysed alternatives are compared to one another considering the vertical displacement at the top of the underground structure and m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP103%2F07%2FP323" target="_blank" >GP103/07/P323: Analýza chování podzemních konstrukcí pomocí matematického a experimentálního modelování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeedings of the Fifth International Symposium "Compunational Civil Engineering 2007"

  • ISBN

    978-973-8955-14-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    66-74

  • Název nakladatele

    Editura Societatii Academice Matei - Teiu Botez

  • Místo vydání

    Iasi, Rumunsko

  • Místo konání akce

    Iasi

  • Datum konání akce

    25. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku