Program na identifikaci nehodových úseků a návrh opatření pro snížení nehodovosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU72876" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU72876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Program na identifikaci nehodových úseků a návrh opatření pro snížení nehodovosti
Popis výsledku v původním jazyce
Program má sloužit k vyhledávání nehodových úseků s návrhem a realizací systematické údržby a opravy vozovek. Nehodové úseky by měly být identifikovány trojím způsobem (nehodovostí, vedením trasy a měřenými protismykovými vlastnostmi). Optimální návrh údržby nebo opravy se provede na základě diagnostiky vozovky a pořadí realizace se stanoví na základě poměru přínosů (snížení ztrát při nehodách při předpokládaném poměrném snížení nehod na úseku) a nákladů na údržbu nebo opravu. Dosahovaný poměr přínosů anákladů se pohybuje u nehodových úseků mezi 3 až 20, tj. 1 Kč vložená do údržby přinese 3 Kč až 20 Kč socioekonomických úspor. Efektivní využití finančních prostředků na údržbu vozovek maximalizuje zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
Název v anglickém jazyce
PROGRAMME FOR IDENTIFICATION OF ROAD ACCIDENT SECTIONS AND REALIZATION OF IMPROVEMENTS TO ACCIDENT DECREASE
Popis výsledku anglicky
Programme is to serve in identification of accident black point with design of systematic maintenance of pavement. Accident sections would be identified by three actions (by accident, by road enlightenment and by skid resistance). Optimal maintenance design is carried on the base of pavement diagnostics and list of section is determined on the base of Benefit (decreasing of accident looses in supposed ratio) and Cost of maintenance. Expected B/C ratio of accident section maintenance varied from 3 to 20,it means 1 CZK used in road maintenance brings 3 CZK to 20 CZK of socioecconomicall savings. Effective usage of maintenance finances maximizes increase of road safety.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Měření a hodnocení protismykových vlastností povrchů pozemních komunikací
ISBN
978-80-214-3429-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
125-134
Název nakladatele
ÚPKO
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
VUT FAST Brno
Datum konání akce
16. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—