Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Program na identifikaci nehodových úseků a návrh opatření pro snížení nehodovosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU72876" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU72876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Program na identifikaci nehodových úseků a návrh opatření pro snížení nehodovosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Program má sloužit k vyhledávání nehodových úseků s návrhem a realizací systematické údržby a opravy vozovek. Nehodové úseky by měly být identifikovány trojím způsobem (nehodovostí, vedením trasy a měřenými protismykovými vlastnostmi). Optimální návrh údržby nebo opravy se provede na základě diagnostiky vozovky a pořadí realizace se stanoví na základě poměru přínosů (snížení ztrát při nehodách při předpokládaném poměrném snížení nehod na úseku) a nákladů na údržbu nebo opravu. Dosahovaný poměr přínosů anákladů se pohybuje u nehodových úseků mezi 3 až 20, tj. 1 Kč vložená do údržby přinese 3 Kč až 20 Kč socioekonomických úspor. Efektivní využití finančních prostředků na údržbu vozovek maximalizuje zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    PROGRAMME FOR IDENTIFICATION OF ROAD ACCIDENT SECTIONS AND REALIZATION OF IMPROVEMENTS TO ACCIDENT DECREASE

  • Popis výsledku anglicky

    Programme is to serve in identification of accident black point with design of systematic maintenance of pavement. Accident sections would be identified by three actions (by accident, by road enlightenment and by skid resistance). Optimal maintenance design is carried on the base of pavement diagnostics and list of section is determined on the base of Benefit (decreasing of accident looses in supposed ratio) and Cost of maintenance. Expected B/C ratio of accident section maintenance varied from 3 to 20,it means 1 CZK used in road maintenance brings 3 CZK to 20 CZK of socioecconomicall savings. Effective usage of maintenance finances maximizes increase of road safety.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Měření a hodnocení protismykových vlastností povrchů pozemních komunikací

  • ISBN

    978-80-214-3429-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    125-134

  • Název nakladatele

    ÚPKO

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    VUT FAST Brno

  • Datum konání akce

    16. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku