Zjišťování statického a dynamického modulu ložnosti pružné ložné plochy pražců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F08%3APU77651" target="_blank" >RIV/00216305:26110/08:PU77651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zjišťování statického a dynamického modulu ložnosti pružné ložné plochy pražců
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době se hledají způsoby, jak snížit svislou tuhost kolejové jízdní dráhy při zachování vysoké stability její prostorové polohy. Cílem snížení svislé tuhosti je záměr příznivě ovlivnit roznášení nápravových sil po délce koleje a v důsledku tohosnížit namáhání pražcového podloží, zejména kolejového lože. Jednou z možností, jak dosáhnout tohoto cíle je použití pražců s pružnou ložnou plochou. Sledovány jsou především materiálové vlastnosti pružné vrstvy. Zkoušky materiálových vlastností jsou standardizovány v evropských a národních normách pro plasty a pryže. Příspěvek je zaměřen na stanovení metody pro zjišťování základních technických vlastností pružné ložné plochy pražce - statického a dynamického modulu ložnosti. Vyvinuta a vyzkoušena bylanová standardní zatěžovací deska a ověřena pro statické a dynamické laboratorní zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Recognition of Static and Dynamic Bedding Modulus of Under Sleeper Pads
Popis výsledku anglicky
These days modifications of permanent way are investigated, which decrease vertical stiffness of track while high quality of track geometry is kept. The use of under sleeper pads is one of possibilities how to reach this target. The basic mechanic property of under sleeper pads is bedding modulus which determines vertical stiffness of track. Bedding modulus strongly depends on loading frequency. The new steel test plate was developed and proofed for static and dynamic laboratory tests. The design and the development of the test plate are described in the paper including the description of results for different test conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering
ISBN
978-80-8070-827-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Žilina
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Zilina, SK
Datum konání akce
26. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—