Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nelineární jevy v dopravním proudu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85598" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nelineární jevy v dopravním proudu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce zkoumá chování vozidel v dopravním proudu metodami modelování a počítačových simulací. Správné pochopení jevů v dopravním proudu je nezbytným předpokladem pro jeho racionální řízení a ovlivňování. Práce zkoumá relevanci standardních stacionárních popisů dopravního proudu, dále makroskopických a mikroskopických modelů a celulárních automatů. Vlastní modelování a počítačová simulace se uskutečnily na tzv. IDM modelu (Intelligent Drive Model). Abychom ověřili platnost modelu a jeho parametrů, provedli jsme měření dvou vozidel za pohybu pomocí satelitního měření (GPS) fázovým měřením metodou Real Time Kinematic (RTK) s přesností 0,01 m a četností 10 měření za sekundu. Naměřená data jsme porovnali s výsledky modelu za stejných podmínek a nelineární regresí jsme ověřili parametry modelu. Hlavní část práce se zabývá simulacemi a měřením základních charakteristik dopravního proudu na modelu. Prokázala se p

  • Název v anglickém jazyce

    Nonlinear phenomena in traffic flow

  • Popis výsledku anglicky

    This dissertation carries out research of vehicles behaviour in the traffic flow through modelling and computer simulation methods. Correct understanding of the traffic flow phenomena is the inevitable prerequisite for its reasonable control and influencing. This thesis gives proof that the traffic flow is not steady in a wide range of densities (even for identical vehicles) as an implication of non-linearity, which is in contradiction to the generally accepted stationary scheme with stochastic only divergences. The simulation of traffic flow model shows spontaneous formation of congestion even for homogenous start of the model. Speed and density fluctuation in a traffic flow must be interpreted as a generic feature of the system. The dissertation examines the relevance of standard stationary traffic flow models, furthermore macroscopic and microscopic models and cellular automata. The modelling and computer simulation was executed with IDM model (Intelligent Driver Model). We carried

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG743-068-120" target="_blank" >CG743-068-120: Projektování silnic a dálnic s ohledem na ITS systémy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů