Applications of Advanced Variance-based Methods in Civil Engineering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85747" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85747 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Applications of Advanced Variance-based Methods in Civil Engineering
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of the present paper is a variance-based sensitivity analysis of input imperfections on the ultimate limit state of steel plane frames. The Sobol's variance based strategy was applied for the sensitivity analysis. The load-carrying capacity, solved on behalf of the Monte Carlo numerical simulation method, was the output random quantity. The load-carrying capacity was solved by the geometrical nonlinear finite element solution. Input imperfections (material and geometrical characteristics of steel columns and cross beam) were measured, and their histograms have been applied in the Monte Carlo method. Attention is focused on an analysis of the influence of initial system imperfection introduced in the form of first eigen mode of buckling. Imperfections that have a dominant influence on the load-carrying capacity are identified.
Název v anglickém jazyce
Applications of Advanced Variance-based Methods in Civil Engineering
Popis výsledku anglicky
The objective of the present paper is a variance-based sensitivity analysis of input imperfections on the ultimate limit state of steel plane frames. The Sobol's variance based strategy was applied for the sensitivity analysis. The load-carrying capacity, solved on behalf of the Monte Carlo numerical simulation method, was the output random quantity. The load-carrying capacity was solved by the geometrical nonlinear finite element solution. Input imperfections (material and geometrical characteristics of steel columns and cross beam) were measured, and their histograms have been applied in the Monte Carlo method. Attention is focused on an analysis of the influence of initial system imperfection introduced in the form of first eigen mode of buckling. Imperfections that have a dominant influence on the load-carrying capacity are identified.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lightweight Structures in civil Engineering
ISBN
978-83-924884-3-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Warsawa, Polsko
Místo konání akce
Warsawa
Datum konání akce
4. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—