Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applications of Advanced Variance-based Methods in Civil Engineering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85747" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85747 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applications of Advanced Variance-based Methods in Civil Engineering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the present paper is a variance-based sensitivity analysis of input imperfections on the ultimate limit state of steel plane frames. The Sobol's variance based strategy was applied for the sensitivity analysis. The load-carrying capacity, solved on behalf of the Monte Carlo numerical simulation method, was the output random quantity. The load-carrying capacity was solved by the geometrical nonlinear finite element solution. Input imperfections (material and geometrical characteristics of steel columns and cross beam) were measured, and their histograms have been applied in the Monte Carlo method. Attention is focused on an analysis of the influence of initial system imperfection introduced in the form of first eigen mode of buckling. Imperfections that have a dominant influence on the load-carrying capacity are identified.

  • Název v anglickém jazyce

    Applications of Advanced Variance-based Methods in Civil Engineering

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the present paper is a variance-based sensitivity analysis of input imperfections on the ultimate limit state of steel plane frames. The Sobol's variance based strategy was applied for the sensitivity analysis. The load-carrying capacity, solved on behalf of the Monte Carlo numerical simulation method, was the output random quantity. The load-carrying capacity was solved by the geometrical nonlinear finite element solution. Input imperfections (material and geometrical characteristics of steel columns and cross beam) were measured, and their histograms have been applied in the Monte Carlo method. Attention is focused on an analysis of the influence of initial system imperfection introduced in the form of first eigen mode of buckling. Imperfections that have a dominant influence on the load-carrying capacity are identified.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lightweight Structures in civil Engineering

  • ISBN

    978-83-924884-3-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Warsawa, Polsko

  • Místo konání akce

    Warsawa

  • Datum konání akce

    4. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku