SIMULACE NÁRAZU OSOBNÍHO VOZIDLA DO MOBILNÍ PROTIHLUKOVÉ STĚNY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU86078" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU86078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SIMULACE NÁRAZU OSOBNÍHO VOZIDLA DO MOBILNÍ PROTIHLUKOVÉ STĚNY
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci zvyšování bezpečnosti silniční dopravy se instalují na silničních komunikacích záchytné systémy, které pomáhají chránit účastníky silničního provozu před následky dopravních nehod. Záchytné systémy jsou instalovány na krajnici nebo ve středním dělícím pásu. Úkolem záchytných systémů je zadržet na komunikaci a přesměrovat neovládané vozidlo při zajištění přiměřené bezpečnosti cestujících a dalších uživatelů komunikace. Pro navrhování záchytných systému jsou v České republice k dispozici harmonizované evropské normy a technické předpisy vydané ministerstvem dopravy. Pro konkrétní typ komunikace a návrhovou rychlost vozidel je předepsána třída zadržení, pro kterou je záchytný systém navržen. Velmi často souběžně se záchytnými systémy jsou budoványprotihlukové stěny ochraňující okolí od hluku vznikajícího od dopravy. Spojením funkce zádržného systému a bariéry proti přímému šíření
Název v anglickém jazyce
SIMULACE NÁRAZU OSOBNÍHO VOZIDLA DO MOBILNÍ PROTIHLUKOVÉ STĚNY
Popis výsledku anglicky
V rámci zvyšování bezpečnosti silniční dopravy se instalují na silničních komunikacích záchytné systémy, které pomáhají chránit účastníky silničního provozu před následky dopravních nehod. Záchytné systémy jsou instalovány na krajnici nebo ve středním dělícím pásu. Úkolem záchytných systémů je zadržet na komunikaci a přesměrovat neovládané vozidlo při zajištění přiměřené bezpečnosti cestujících a dalších uživatelů komunikace. Pro navrhování záchytných systému jsou v České republice k dispozici harmonizované evropské normy a technické předpisy vydané ministerstvem dopravy. Pro konkrétní typ komunikace a návrhovou rychlost vozidel je předepsána třída zadržení, pro kterou je záchytný systém navržen. Velmi často souběžně se záchytnými systémy jsou budoványprotihlukové stěny ochraňující okolí od hluku vznikajícího od dopravy. Spojením funkce zádržného systému a bariéry proti přímému šíření
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2009
ISBN
978-80-214-3996-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno, Česká republika
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—