Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POMŮCKA PRO ODHAD DISTRIBUCE TRHLIN NA LÍCI PŘEDPJATÉHO ŽELEZNIČNÍHO PRAŽCE PŘI ZATĚŽOVACÍ ZKOUŠCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU86806" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU86806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    POMŮCKA PRO ODHAD DISTRIBUCE TRHLIN NA LÍCI PŘEDPJATÉHO ŽELEZNIČNÍHO PRAŽCE PŘI ZATĚŽOVACÍ ZKOUŠCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva prezentuje přístup, kterým je možno za pomoci výsledků numerických simulací odhadovat rozložení a šířku trhlin vznikajících na taženém líci předpjatého železničního pražce při ohybových zkouškách. Tyto zkoušky jsou pro prokazování kvality předpjatých pražců předepsány normou ČSN EN 13230-2 [2]. V této zprávě je pozornost zaměřena na průkazní zkoušky v průřezu uprostřed pražce. Numerické simulace jsou prováděny ve třídimenzionální verzi softwaru ATENA [1] s variantami vstupních parametrů materiálových modelů pro beton pokrývajících přirozený rozptyl jeho materiálových vlastností. Vyšetřován je vliv změn těchto parametrů, a to zejména na rozložení a šířky trhlin v oblasti porušení prvku. Pracuje se s různými tvary a hustotami sítí konečných prvků,neboť sledované aspekty porušení pražců jsou do značné míry závislé právě na těchto vlastnostech modelu. Predikce počtu trhlin a jejich šířky j

  • Název v anglickém jazyce

    POMŮCKA PRO ODHAD DISTRIBUCE TRHLIN NA LÍCI PŘEDPJATÉHO ŽELEZNIČNÍHO PRAŽCE PŘI ZATĚŽOVACÍ ZKOUŠCE

  • Popis výsledku anglicky

    Zpráva prezentuje přístup, kterým je možno za pomoci výsledků numerických simulací odhadovat rozložení a šířku trhlin vznikajících na taženém líci předpjatého železničního pražce při ohybových zkouškách. Tyto zkoušky jsou pro prokazování kvality předpjatých pražců předepsány normou ČSN EN 13230-2 [2]. V této zprávě je pozornost zaměřena na průkazní zkoušky v průřezu uprostřed pražce. Numerické simulace jsou prováděny ve třídimenzionální verzi softwaru ATENA [1] s variantami vstupních parametrů materiálových modelů pro beton pokrývajících přirozený rozptyl jeho materiálových vlastností. Vyšetřován je vliv změn těchto parametrů, a to zejména na rozložení a šířky trhlin v oblasti porušení prvku. Pracuje se s různými tvary a hustotami sítí konečných prvků,neboť sledované aspekty porušení pražců jsou do značné míry závislé právě na těchto vlastnostech modelu. Predikce počtu trhlin a jejich šířky j

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů