Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lightweight High-Strength Concrete

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU89176" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU89176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lightweight High-Strength Concrete

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the design of bridge structures the material aspect is very important. Material design and its appropriate use in the construction have a major impact on its usability and durability. Concrete is the most commonly used material in bridge engineering.Most of the existing bridges were designed many years ago and by today's terminology are from normal-weight concrete. This concrete has its own specifics. It is inexpensive, easy to technological discipline and builders have experiences with it, so theyknow what to expect from him. On the other hand, they have lower durability and strength, which is for challenging structures such as bridges inadequate. This disadvantage can be easily eliminated by using high-strength concrete (HSC). According to ordinary concrete, it has higher durability and the strength in particular, making it ideal for sophisticated constructions. It is thus possible to build more subtle structures in compliance with the strength requirements defined by the struct

  • Název v anglickém jazyce

    Lightweight High-Strength Concrete

  • Popis výsledku anglicky

    In the design of bridge structures the material aspect is very important. Material design and its appropriate use in the construction have a major impact on its usability and durability. Concrete is the most commonly used material in bridge engineering.Most of the existing bridges were designed many years ago and by today's terminology are from normal-weight concrete. This concrete has its own specifics. It is inexpensive, easy to technological discipline and builders have experiences with it, so theyknow what to expect from him. On the other hand, they have lower durability and strength, which is for challenging structures such as bridges inadequate. This disadvantage can be easily eliminated by using high-strength concrete (HSC). According to ordinary concrete, it has higher durability and the strength in particular, making it ideal for sophisticated constructions. It is thus possible to build more subtle structures in compliance with the strength requirements defined by the struct

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technology and innovation in transportation infrastructure

  • ISBN

    978-606-582-000-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Editura Societatii "Matei - Teiu Botez"

  • Místo vydání

    Iasi, Romania

  • Místo konání akce

    Iasi, Romania

  • Datum konání akce

    10. 12. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku