Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comfort criteria for suspension footbridge response on single pedestrian induced vibration analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU90734" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU90734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comfort criteria for suspension footbridge response on single pedestrian induced vibration analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is quite often that footbridges have natural frequencies that coincide with the dominant frequencies of the pedestrian-induced load and therefore they have a potential to suffer excessive vibrations under dynamic loads induced by pedestrians. Some ofthe design standards introduce load models for pedestrian loads applicable for simple structures. Load modeling for more complex structures, on the other hand, is most often left to the designer. The main focus of this paper is on the human induced forces transmitted to a footbridge and on the ways these loads can be modeled to be used in the dynamic design of footbridges. Also design criteria and load models proposed by widely used standards were introduced and a comparison was made. The dynamic analysis of the suspension bridge in Kolin in the Czech Republic was performed on detailed FEM model using the ANSYS program system.

  • Název v anglickém jazyce

    Comfort criteria for suspension footbridge response on single pedestrian induced vibration analysis

  • Popis výsledku anglicky

    It is quite often that footbridges have natural frequencies that coincide with the dominant frequencies of the pedestrian-induced load and therefore they have a potential to suffer excessive vibrations under dynamic loads induced by pedestrians. Some ofthe design standards introduce load models for pedestrian loads applicable for simple structures. Load modeling for more complex structures, on the other hand, is most often left to the designer. The main focus of this paper is on the human induced forces transmitted to a footbridge and on the ways these loads can be modeled to be used in the dynamic design of footbridges. Also design criteria and load models proposed by widely used standards were introduced and a comparison was made. The dynamic analysis of the suspension bridge in Kolin in the Czech Republic was performed on detailed FEM model using the ANSYS program system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reliability, Risk and Safety (ESREL 2010)

  • ISBN

    978-0-415-60427-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Rhodes, Řecko

  • Místo konání akce

    Rhodes

  • Datum konání akce

    5. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku