Comfort criteria for suspension footbridge response on single pedestrian induced vibration analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU90734" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU90734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comfort criteria for suspension footbridge response on single pedestrian induced vibration analysis
Popis výsledku v původním jazyce
It is quite often that footbridges have natural frequencies that coincide with the dominant frequencies of the pedestrian-induced load and therefore they have a potential to suffer excessive vibrations under dynamic loads induced by pedestrians. Some ofthe design standards introduce load models for pedestrian loads applicable for simple structures. Load modeling for more complex structures, on the other hand, is most often left to the designer. The main focus of this paper is on the human induced forces transmitted to a footbridge and on the ways these loads can be modeled to be used in the dynamic design of footbridges. Also design criteria and load models proposed by widely used standards were introduced and a comparison was made. The dynamic analysis of the suspension bridge in Kolin in the Czech Republic was performed on detailed FEM model using the ANSYS program system.
Název v anglickém jazyce
Comfort criteria for suspension footbridge response on single pedestrian induced vibration analysis
Popis výsledku anglicky
It is quite often that footbridges have natural frequencies that coincide with the dominant frequencies of the pedestrian-induced load and therefore they have a potential to suffer excessive vibrations under dynamic loads induced by pedestrians. Some ofthe design standards introduce load models for pedestrian loads applicable for simple structures. Load modeling for more complex structures, on the other hand, is most often left to the designer. The main focus of this paper is on the human induced forces transmitted to a footbridge and on the ways these loads can be modeled to be used in the dynamic design of footbridges. Also design criteria and load models proposed by widely used standards were introduced and a comparison was made. The dynamic analysis of the suspension bridge in Kolin in the Czech Republic was performed on detailed FEM model using the ANSYS program system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reliability, Risk and Safety (ESREL 2010)
ISBN
978-0-415-60427-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Rhodes, Řecko
Místo konání akce
Rhodes
Datum konání akce
5. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—