Comparison of stiffness moduli using 2-point and 4-point bending tests
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU91239" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU91239 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of stiffness moduli using 2-point and 4-point bending tests
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper two different methodologies have been adopted and compared performing tests on selected asphalt concretes (AC's), called two point bending (2PB-TR) and four point bending (4PB-PB) using trapezoidal and prismatic beams respectively. Even though methodologies of these tests are known for some time interpretation of results according to the EU 12697-26 standard is rather unclear. Stiffness moduli are being compared at different temperatures, which were found unnecessary. Paper describes influence of different loadings and temperatures on selected asphalt concretes.
Název v anglickém jazyce
Comparison of stiffness moduli using 2-point and 4-point bending tests
Popis výsledku anglicky
In this paper two different methodologies have been adopted and compared performing tests on selected asphalt concretes (AC's), called two point bending (2PB-TR) and four point bending (4PB-PB) using trapezoidal and prismatic beams respectively. Even though methodologies of these tests are known for some time interpretation of results according to the EU 12697-26 standard is rather unclear. Stiffness moduli are being compared at different temperatures, which were found unnecessary. Paper describes influence of different loadings and temperatures on selected asphalt concretes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CETRA 2010 Road and Rail Infrastructure
ISBN
978-953-6272-37-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Department of Transportation, Faculty of Civil Engineering, University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb, Croatia
Místo konání akce
Opatija
Datum konání akce
17. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—