Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of stiffness moduli using 2-point and 4-point bending tests

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU91239" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU91239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of stiffness moduli using 2-point and 4-point bending tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper two different methodologies have been adopted and compared performing tests on selected asphalt concretes (AC's), called two point bending (2PB-TR) and four point bending (4PB-PB) using trapezoidal and prismatic beams respectively. Even though methodologies of these tests are known for some time interpretation of results according to the EU 12697-26 standard is rather unclear. Stiffness moduli are being compared at different temperatures, which were found unnecessary. Paper describes influence of different loadings and temperatures on selected asphalt concretes.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of stiffness moduli using 2-point and 4-point bending tests

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper two different methodologies have been adopted and compared performing tests on selected asphalt concretes (AC's), called two point bending (2PB-TR) and four point bending (4PB-PB) using trapezoidal and prismatic beams respectively. Even though methodologies of these tests are known for some time interpretation of results according to the EU 12697-26 standard is rather unclear. Stiffness moduli are being compared at different temperatures, which were found unnecessary. Paper describes influence of different loadings and temperatures on selected asphalt concretes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CETRA 2010 Road and Rail Infrastructure

  • ISBN

    978-953-6272-37-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Department of Transportation, Faculty of Civil Engineering, University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb, Croatia

  • Místo konání akce

    Opatija

  • Datum konání akce

    17. 5. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku