Rekonstrukce klenbových mostů betonovými čely a příčnými předpínacími kabely
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92608" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rekonstrukce klenbových mostů betonovými čely a příčnými předpínacími kabely
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na nový způsob sanace a zesilování klenbových mostů porušených podélnými trhlinami a odkláněním čelních stěn. Válcové klenby jsou rozděleny na dílčí zděné klenby, u nichž došlo ke ztrátě spolupůsobení v příčném směru. Stáří těchto konstrukcí je přes 150 let. Představují také překážku v silničním provozu. Příspěvek ukazuje metodu jejich sanace a zesilování s použitím příčných přepínacích Tato metoda je vhodná nejen pro sanaci v příčném směru. Rozšíření mostu lze považovat za významnývedlejší efekt. Na příkladu dvou mostů na silnicích I. tř. je popsána deformační odezva zesílené konstrukce v procesu příčného předpínání.
Název v anglickém jazyce
Reconstruction of the masonry arch bridges using concrete face walls and transversal prestressing cables
Popis výsledku anglicky
The article describes the new way of reconstruction and strengthening of masonry arch bridges cracked in longitudinal direction and failed by deflection of the face walls. The barrel vaults are separated by them into partial masonry arches without load bearing connection in transversal direction. Those constructions are about 150 years old. They are narrows on the road system, too. This paper presents the strengthening method of masonry arch bridges using transversal post-tensioning. This method is veryuseful not only for strengthening in transversal direction, but widening of masonry arches can be taken as secondary effect. There is described deformation effect of transversal post-tensioning using examples of two bridges on the 1.th class roads.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
23-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—