Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rekonstrukce klenbových mostů betonovými čely a příčnými předpínacími kabely

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92608" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rekonstrukce klenbových mostů betonovými čely a příčnými předpínacími kabely

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na nový způsob sanace a zesilování klenbových mostů porušených podélnými trhlinami a odkláněním čelních stěn. Válcové klenby jsou rozděleny na dílčí zděné klenby, u nichž došlo ke ztrátě spolupůsobení v příčném směru. Stáří těchto konstrukcí je přes 150 let. Představují také překážku v silničním provozu. Příspěvek ukazuje metodu jejich sanace a zesilování s použitím příčných přepínacích Tato metoda je vhodná nejen pro sanaci v příčném směru. Rozšíření mostu lze považovat za významnývedlejší efekt. Na příkladu dvou mostů na silnicích I. tř. je popsána deformační odezva zesílené konstrukce v procesu příčného předpínání.

  • Název v anglickém jazyce

    Reconstruction of the masonry arch bridges using concrete face walls and transversal prestressing cables

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the new way of reconstruction and strengthening of masonry arch bridges cracked in longitudinal direction and failed by deflection of the face walls. The barrel vaults are separated by them into partial masonry arches without load bearing connection in transversal direction. Those constructions are about 150 years old. They are narrows on the road system, too. This paper presents the strengthening method of masonry arch bridges using transversal post-tensioning. This method is veryuseful not only for strengthening in transversal direction, but widening of masonry arches can be taken as secondary effect. There is described deformation effect of transversal post-tensioning using examples of two bridges on the 1.th class roads.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice a železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    23-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus