ZÁVISLOST DEGRADACE SILIKÁTOVÝCH NÁTĚRŮ NA KONSTRUKCI MOSTNÍCH OPĚR A DEGRADACE UMĚLE SIMULOVANÉ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU94316" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU94316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZÁVISLOST DEGRADACE SILIKÁTOVÝCH NÁTĚRŮ NA KONSTRUKCI MOSTNÍCH OPĚR A DEGRADACE UMĚLE SIMULOVANÉ
Popis výsledku v původním jazyce
V období od roku 1996 do roku 2009 bylo provedeno celkem 5 STP na reálné mostní konstrukci, přičemž v roce 1997 byla předmětná konstrukce kompletně sanována, což umožnilo sledovat průběh degradace materiálů aplikovaných na povrchu od samotného počátku působení okolních vlivů. Průměrnými hodnotami z různých časových úseků byly následně proloženy degradační křivky. Při sanaci venkovního povrchu předmětného mostu byl použit ochranný silikátový nátěr (označení S30/70) vyvinutý v rámci výzkumu na VUT Brno, FAST. Komparace degradace tohoto nátěru na skutečné konstrukci mostních opěr a degradace uměle simulované se tedy zabývá tento příspěvek.
Název v anglickém jazyce
Dependencies between laboratory simulated and real degradations of bridges surface
Popis výsledku anglicky
The article is based on the results of the long term research made on such a real bridge, by which the regular technical structural researches were executed in the longest time-interval and the results of which were available. The results were processedinto the form of the degradation curves describing the real time dependence of the degradation. Subsequently, the comparison of the coating composition degradation curves with the results of the long-term stressing of similar materials in strongly aggressive environments was done. Based on the experiments and the facts resulting from the long term technical structural researches, the new methodical procedures of the diagnostics and rehabilitation of reinforced concrete structures of bridge were formulated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP104%2F10%2FP279" target="_blank" >GPP104/10/P279: Vývoj ekologicky i ekonomicky perspektivních nátěrových systémů určených primárně pro ochranu betonových povrchů před atmosférickou korozí</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
18-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—