Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recent development in design of stress ribbon pedestrian bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU96761" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU96761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recent development in design of stress ribbon pedestrian bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stress-ribbon bridges consist of very slender concrete deck segments placed over bearing cables in the shape of a catenary. These bridges are characterized by successive and complementary smooth curves that blent into the environment and clearly articulate the flow of internal forces. The structures have minimal environmental impact because they can be erected without falsework. A disadvantage of the classical stress-ribon type structure is the need to resist very large horizontal forces at the abutments, which determines the economy of that solution in many cases. For that reason, new systems that combine the stress-ribbon with the arches or cables have been developed. Recent development has also proved that the stress ribbon structures can have cranked alignment and can be designed in a plan curvature.

  • Název v anglickém jazyce

    Recent development in design of stress ribbon pedestrian bridge

  • Popis výsledku anglicky

    Stress-ribbon bridges consist of very slender concrete deck segments placed over bearing cables in the shape of a catenary. These bridges are characterized by successive and complementary smooth curves that blent into the environment and clearly articulate the flow of internal forces. The structures have minimal environmental impact because they can be erected without falsework. A disadvantage of the classical stress-ribon type structure is the need to resist very large horizontal forces at the abutments, which determines the economy of that solution in many cases. For that reason, new systems that combine the stress-ribbon with the arches or cables have been developed. Recent development has also proved that the stress ribbon structures can have cranked alignment and can be designed in a plan curvature.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů