Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika návrhu příčných betonových pražců na základě nově vznikajícího normativního podkladu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97286" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika návrhu příčných betonových pražců na základě nově vznikajícího normativního podkladu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje nově vnikající normu prEN13230-6. Tato norma se zabývá návrhem betonových pražců na základě ohybových momentů pod úložnou plochou pražce a ve středu pražce. V současné době bylo určení velikosti těchto návrhových momentů na zákazníkovia neexistovala žádná obecně uznávaná metoda. Nově vznikající norma má za cíl dát vodítko při návrhu pražců na základě jednak empirického přístupu, ale především na základě výpočtu těchto ohybových momentů. Článek popisuje (v současnosti navrhovanou) výpočtovou metodu pro ohybový moment pod úložnou plochou pražce a ve středu pražce, uvádí některé další přístupy pro výpočet ohybového momentu ve středu pražce a dále se zaměřuje na problematická místa výpočtu, jako je například podepření pražce po jeho délce.

  • Název v anglickém jazyce

    Design issues of concrete sleepers on the basis of the newly originating normative standard

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a newly originating standard prEN13230-6. This standard focuses on the design of concrete sleepers on the basis of bending moments under the rail seat and in the centre of the sleeper. The determination of these moments is currently on the purchaser and there has been no generally confirmed method. The aim of this standard is to give the guidance for the design of sleepers by an empirical method and primarily by a theoretical (calculation) method. This paper describes the theoreticalmethod (which is currently being proposed) and then focuses on problematical points of calculation, such as the determination of the ballast reaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací konference Juniorstav 2011

  • ISBN

    978-80-214-4232-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    176-176

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 2. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku