Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring of Interaction between Railway Superstructure and Bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU101989" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU101989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Monitoring of Interaction between Railway Superstructure and Bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on monitoring of the interaction between rail and bridge characterized by a large expansion length. The bridge is situated close to the Czech - Austria state border in the international rail line. The presumptions and values used forthe static parameter analysis were necessary to evaluate by data of real bridge and rail performance. Monitoring of the Znojmo viaduct includes a continual measurement of ballast pressure on bridge trough divider at the end of bridge with movable bearers, strain in the structure of this bridge ballast trough divider, thermic expansion of the bridge steel structure relatively to abutments wall, shift of rails relatively to the bridge structure, the strain in rails on the bridge, temperature of the bridge structure, rails and air. Monitoring also includes a surveying of longitudinal displacements of the track length on the bridge and its vicinity by terrestrial and satellite geodetic methods. Investigations also comprised a measurement o

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of Interaction between Railway Superstructure and Bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on monitoring of the interaction between rail and bridge characterized by a large expansion length. The bridge is situated close to the Czech - Austria state border in the international rail line. The presumptions and values used forthe static parameter analysis were necessary to evaluate by data of real bridge and rail performance. Monitoring of the Znojmo viaduct includes a continual measurement of ballast pressure on bridge trough divider at the end of bridge with movable bearers, strain in the structure of this bridge ballast trough divider, thermic expansion of the bridge steel structure relatively to abutments wall, shift of rails relatively to the bridge structure, the strain in rails on the bridge, temperature of the bridge structure, rails and air. Monitoring also includes a surveying of longitudinal displacements of the track length on the bridge and its vicinity by terrestrial and satellite geodetic methods. Investigations also comprised a measurement o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fist International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance

  • ISBN

    978-1-905088-53-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    49-63

  • Název nakladatele

    Civil-Comp Press

  • Místo vydání

    Stirlingshire, UK

  • Místo konání akce

    Las Palmas de GranCanaria

  • Datum konání akce

    18. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku