Analýza půdorysně zakřivených zavěšených a visutých lávek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU109659" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU109659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza půdorysně zakřivených zavěšených a visutých lávek
Popis výsledku v původním jazyce
Dizertační práce je zaměřena na statickou a dynamickou analýzu půdorysně zakřivených zavěšených a visutých lávek pro pěší, které jsou zavěšeny pouze na vnitřní straně mostovky. První část práce se zabývá analýzou rovnováhy mostovky v příčném směru při jednostranném zavěšení příčného řezu. Cílem je navrhnout průřez a jeho uspořádání tak, aby mostovka nebyla od zatížení vlastní tíhou a stálým zatížením namáhána kroutícím momentem. Pro ověření podmínek rovnováhy v příčném směru s vlivem a bez vlivu předpětí byla vypracována jednoduchá studie. Další část práce se věnuje vytvoření studie půdorysně zakřivené zavěšené lávky pro pěší. Ve studii bylo detailně popsáno nalezení výchozího stavu konstrukce a provedla se základní statická a dynamická analýza za použití dostupného software. Úkolem statické analýzy bylo popsat odezvu konstrukce na nejčastěji působící zatížení, nikoliv však návrh a dimenzování v souladu s platnými normami. Dynamická analýza umožnila ověřit náchylnost konstrukce k vibracím a jiným škod
Název v anglickém jazyce
Analysis of a plan curved cable stayed and suspension footbridges
Popis výsledku anglicky
The aim of the doctoral thesis focuses on the static and dynamic analysis of a plan curved cable stayed and suspension pedestrian bridges suspended on a single-side of their deck. The first part of this thesis deals with an analysis of the equilibrium in the transversal direction of a deck cross section suspended on a single-side. The section and its arrangement should be designed so that the torsion caused by the deck self-weight and dead load would be minimal. This theory was verified on a simple study of a single-sided suspended section with and without prestressing. Second part of the thesis deals with the design of a study of a plan curved cable stayed pedestrian bridge. The study describes in detail a finding of an initial state of the structure and the static and dynamic analysis performed by software ANSYS. The static analysis describes the response of the structure on the most frequent variable loads only, but not design of dimensioning according to the valid codes. The dynamic analysis verif
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FI-IM5%2F128" target="_blank" >FI-IM5/128: Progresivní konstrukce z vysokohodnotného betonu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů