Návrh křižovatky pomocí mikrosimulací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU97020" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU97020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh křižovatky pomocí mikrosimulací
Popis výsledku v původním jazyce
Modelování dopravy není žádnou novinkou, avšak teprve v poslední době se začínají objevovat aplikace, které umožní přístup k této disciplíně širší odborné veřejnosti. Tyto aplikace dávají dopravním inženýrům do ruky nástroj, který jim umožní v krátkém čase namodelovat i složité dopravní sítě, experimentovat s možnými řešeními a ihned porovnávat výsledky. Cílem bylo ověřit, zda je možno takovýchto modelů využít k návrhu dopravního řešení, které by eliminovaly případy, kdy je na základě špatného úsudku nebo výpočtu realizováno dopravní řešení za desítky nebo stovky milionů korun. Takováto řešení nejsou však zcela efektivní a často vedou i ke zhoršení stávající situace. Pro ověření dané metody byla zvolena dvojce křižovatek na silnici I/43. Účelem článku je popsat postup od zpracování dat, přes ověřování a ladění modelu na stávajícím stavu, až po ono kýžené experimentování a hledání řešení. V našem případě se jedná o zkapacitnění křižovatek I/43 x II/386 a I/43 x II/379. Ve stávajícím stavu jsou křižovatky kapacitně zcela nevyhovující, především v pátek odpoledne (14-18h) a v neděli na večer (17-20h). V těchto hodinách dochází k tvorbě několik kilometrů dlouhých kolon, přičemž není k dispozici adekvátní objízdná trasa. Křižovatka I/43 x II/386 je styková tvaru T a problémové je levé odbočení ve směru z Kuřimi do Lipůvky, zejména v odpoledních hodinách v pracovní dny. Druhá křižovatka (I/43 x II/379) ležící v obci Lipůvka je okružní v provizorním provedení a byla zřízena v rámci objízdné trasy. Jedná se tedy o řešení, které nikdy nebylo dimenzováno na běžný provoz a je pro dlouhodobé řešení dopravní situace nepřijatelné.
Název v anglickém jazyce
CROSSROAD DESIGN USING MICRO-SIMULATION
Popis výsledku anglicky
Research solves several issues of traffic solution with using microsimulation of traffic flow. The simulation of existing situation is created with using data obtained from direct measurements of trafic flow. Simulation is used for calibration of boundary conditions consequently as the next step. Same boundary conditions are then used for modeling different solutions. Their comparison leads to finding the most effective solution (in meaning to capacity).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030305" target="_blank" >TA01030305: Zvýšení plynulosti dopravy a průjezdní kapacity vozovky v místech s dočasným omezeným průjezdem vozidel na D a R pomocí mobilních kooperativních ITS systémů ? Mobilní liniové řízení provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2012
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
201-201
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—