Metodika výpočtu a software pro automatizované výpočty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APA21111" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PA21111 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/14:PA21110
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika výpočtu a software pro automatizované výpočty
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledkem výpočtu a měření na provozovaném mostu a v pilotním programu realizovaném mostu je návrh užitného vzoru "Cementobetonový kryt vozovky mostů", který řeší problémy kotvení desek, vložení výztužných sítí do nejvíce namáhaných oblastí CB krytu a vlastní plynulou pokládku betonu CB krytu. Cementobetonový kryt (dále CBK) na mostech představuje typ tuhé vozovkové konstrukce. S ohledem na reologické a teplotní zatížení je CBK rozdělena příčným a podélnými spárami na jednotlivé desky. Aby bylo zabráněno divokým posunům desek, je každá takto vytvořená deska přikotvena ve svém středu do nosné konstrukce mostu (v případě použití izolace je kotvení provedeno přes izolaci a její ochranu). Tímto jsou také zajištěny rovnoměrné posuny v jednoltivých spárách mezi deskami. Přikotvení je realizováno kotevními přípravky v počtu 1 - 4 ks, v závislosti na tloušťce použité desky CBK a typu mostní konstrukce. Na okrajích jsou desky vzájemně spojeny kluznými trny, které prochází přes spáry. Mezi mostní římsou a deskou CBK je těsněná prostorová spára.
Název v anglickém jazyce
Methodology of calculation and software for automated calculations
Popis výsledku anglicky
The result of the calculation and measurement for the operation of the bridge and the pilot program implemented bridge is a design utility model "Concrete pavements road bridges" that solves the problems of anchoring plates, inserting reinforcing networks in the most stressed areas concrete pavement and own continuous laying of concrete pavement. Concrete pavements on bridges is a type of rigid pavement structures. With regard to the rheological and thermal load is concrete pavement distributed with transverse and longitudinal joints on each plate. To avoid wild shifts of plates, each plate thus formed anchored at its center to the structure of the bridge (in case of isolation is accomplished through the anchoring insulation and protection). This also ensured uniform shifts in single joints between the plates. Anchoring is realized with anchor products of 1-4 pieces, depending on the plate thickness and the type of bridge structure. On the edges of the plates are connected to each other by dowel bars which pass through the joint. Between the bridge ledge and the plate of concrete pavement is sealed joint space.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031805" target="_blank" >TA01031805: Cementobetonové vozovky na mostech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
26426
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Skanska a.s. Vysoké učení technické v Brně
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence