Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU107683" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU107683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podélné sklony na směrově rozdělených pozemních komunikacích jsou definované v normě ČSN 73 6101. Ačkoliv poslední změna Z1 normy proběhla v lednu roku 2009, podélné sklony pro dálnice, rychlostní silnice a směrově rozdělené silnice jsou konstantní, až na horské území pro rychlostní silnice, od normy vydané roku 1985. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujícím návrh podélných sklonů je návrhové pomalé vozidlo, řešené v příloze K normy, jehož parametry byly aktualizovány naposledy roku 1998 ve změně Z6 normyz roku 1985. S vývojem technologií se mění i vývoj vozového parku, který se od roku 1998 výrazně změnil. S touto změnou se změnily i parametry návrhového pomalého vozidla, pro které byly vytvořeny nové grafy pro jízdu ve stoupání, klesání. Dále byly srovnány podélné sklony české normy s podélnými sklony ve vybraných zahraničních normách.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIMALIZATION OF LONGITUDINAL SLOPES AT ROADS DIRECTIONALLY DIVIDED

  • Popis výsledku anglicky

    Longitudinal slopes at roads directionally dividend are defined in term ČSN 73 6101. Although the last update of the term was in January 2009, longitudinal slopes for highways, speedways and other roads directionally divided stay invariable since 1985. One of general factors of longitudinal slope design is slow vehicle, it is described in appendix K of term ČSN 73 6101. Its parameters are invariable since 1998, when was the term from year 1985 updated in modification Z6. The evolution of vehicle park isconnect with technology evolution, and it must be different between year 1998 and the present. The parameters of present slow vehicle were the base for update of graphs of vehicle speed change. Further the longitudinal slopes in Czech term were comparedwith longitudinal slopes in other countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030548" target="_blank" >TA02030548: Aktualizace návrhových prvků pozemních komunikací v extravilánu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16. odborná konference doktorského studia - Juniorstav 2014

  • ISBN

    978-80-214-4851-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    30. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku