OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU107683" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU107683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Popis výsledku v původním jazyce
Podélné sklony na směrově rozdělených pozemních komunikacích jsou definované v normě ČSN 73 6101. Ačkoliv poslední změna Z1 normy proběhla v lednu roku 2009, podélné sklony pro dálnice, rychlostní silnice a směrově rozdělené silnice jsou konstantní, až na horské území pro rychlostní silnice, od normy vydané roku 1985. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujícím návrh podélných sklonů je návrhové pomalé vozidlo, řešené v příloze K normy, jehož parametry byly aktualizovány naposledy roku 1998 ve změně Z6 normyz roku 1985. S vývojem technologií se mění i vývoj vozového parku, který se od roku 1998 výrazně změnil. S touto změnou se změnily i parametry návrhového pomalého vozidla, pro které byly vytvořeny nové grafy pro jízdu ve stoupání, klesání. Dále byly srovnány podélné sklony české normy s podélnými sklony ve vybraných zahraničních normách.
Název v anglickém jazyce
OPTIMALIZATION OF LONGITUDINAL SLOPES AT ROADS DIRECTIONALLY DIVIDED
Popis výsledku anglicky
Longitudinal slopes at roads directionally dividend are defined in term ČSN 73 6101. Although the last update of the term was in January 2009, longitudinal slopes for highways, speedways and other roads directionally divided stay invariable since 1985. One of general factors of longitudinal slope design is slow vehicle, it is described in appendix K of term ČSN 73 6101. Its parameters are invariable since 1998, when was the term from year 1985 updated in modification Z6. The evolution of vehicle park isconnect with technology evolution, and it must be different between year 1998 and the present. The parameters of present slow vehicle were the base for update of graphs of vehicle speed change. Further the longitudinal slopes in Czech term were comparedwith longitudinal slopes in other countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030548" target="_blank" >TA02030548: Aktualizace návrhových prvků pozemních komunikací v extravilánu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16. odborná konference doktorského studia - Juniorstav 2014
ISBN
978-80-214-4851-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
30. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—