Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model porušení asfaltobetonového těsnění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU109505" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU109505 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/14:PU112434

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model porušení asfaltobetonového těsnění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Asfaltobeton je dnes již tradičním materiálem užívaným pro konstrukci návodního těsnění hrází přehrad, zejména horních nádrží přečerpávacích vodních elektráren. Asfaltobetonová vrstva bývá v horských oblastech často vystavována extrémnímu zatížení rychlým kolísáním teploty se značným rozkyvem. V příspěvku je popsáno modelové řešení mechanismu možného porušení asfaltobetonového pláště v důsledku teplotních změn. Řešení sestávalo ze shromáždění potřebných vstupních údajů pro výpočty, jako jsou materiálovécharakteristiky jednotlivých vrstev asfaltobetonového pláště a okrajové podmínky. Vlastní modelové řešení spočívalo v simulaci vedení tepla asfaltobetonovým pláštěm a z úlohy tepelné napjatosti a přetvoření konstrukce za předpokladu dokonale pružného materiálu. Součástí řešení byla kalibrace modelu vedení tepla s využitím naměřených hodnot in situ. Závěry studie umožní vysvětlení

  • Název v anglickém jazyce

    Model of failure of asphalt concrete sealing

  • Popis výsledku anglicky

    Asphalt concrete sealing is commonly used as an upstream sealing of embankment dams namely of upper reservoirs of pumped hydro-power plants. The asphaltic layer is frequently exposed to a high range of temperatures during short time period. In the papernumerical modelling of the process of failure of the sealing due to temperature changes is discussed. Firstly material properties and boundary condition characteristics were assembled. The modelling consists of both heat transfer analysis and strain-stress analysis. In tghis study aaphaltic concrete was assumed to be an elastic material. The values of temperatures from in situ measurements were used for the model calibration. This study allows explanation of the possible failure modes of asphaltic sealing. Numerical simulations were performed using the commercial software ANSYS.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0111" target="_blank" >EE2.3.20.0111: SUPMAT - Podpora vzdělávání pracovníků center pokročilých stavebních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXIV. Priehradné dni 2014

  • ISBN

    978-80-971596-6-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    555-564

  • Název nakladatele

    Slovenský vodohospodársky podnik, š.p. Odštepný závod Košice

  • Místo vydání

    Košice, SR

  • Místo konání akce

    Horný Smokovec, SR

  • Datum konání akce

    24. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku