Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-Criteria Decission Making: The Used Oriented Application for the Real Estate Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU109539" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU109539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-Criteria Decission Making: The Used Oriented Application for the Real Estate Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is a user-oriented application of the theory of decision making for the real estate market. It creates a need to optimize the input information and choose the most suitable option in conjunction with spatial decision making. The purpose is to streamline the decision-making process between stakeholders on the real estate market (developers, investors, end-users). Designed user-oriented method consists of a combination of several multi-criteria methods. In this work was created a mathematical model which inputs represent the various groups of stakeholders and outputs represent individual variants of multi-criteria evaluation. The individual parameters of evaluations of real estate are weighted according to the users and experts. These parameters are determined in the model as the main criteria strategic planning in the real estate engineering which weights are estimated using different methods of decision theory. Spatial analyses create an important part of this meth

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Criteria Decission Making: The Used Oriented Application for the Real Estate Market

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is a user-oriented application of the theory of decision making for the real estate market. It creates a need to optimize the input information and choose the most suitable option in conjunction with spatial decision making. The purpose is to streamline the decision-making process between stakeholders on the real estate market (developers, investors, end-users). Designed user-oriented method consists of a combination of several multi-criteria methods. In this work was created a mathematical model which inputs represent the various groups of stakeholders and outputs represent individual variants of multi-criteria evaluation. The individual parameters of evaluations of real estate are weighted according to the users and experts. These parameters are determined in the model as the main criteria strategic planning in the real estate engineering which weights are estimated using different methods of decision theory. Spatial analyses create an important part of this meth

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th Internationa Conference on Cartography and GIS

  • ISBN

    0-470-85151-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    583-590

  • Název nakladatele

    Bulgarian Cartographic Association

  • Místo vydání

    Sofia, Bulgaria

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    18. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000321021000011